Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

veryxyl

#16576 Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 15:19

#16572: fundis - Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

Tämä oli hienosti ajateltu. No, huomasin kyllä että meni oikea vasempaan, mutta ei haitannut. Voi että olen tyytyväinen, kun sain tämän opin , kauan olen kaivannut.
Täällä meillä ei ole tulostinta, mutta ensikerralla, kun menen taas asioille, otan kotona kopion ohjeista.
Kysyn kyllä, jos joku pulma tulee. Arvelen, että sanakirjaa tarvitaan mutta ei se haittaa...


Minä sitä vaan sauvakävelen, uin ja marjastelen täällä. Mustikoita ei nyt paljoa tänne tule, mutta mansikoita tulee ja vadelmia oletettavasti. Tyrnejä jonkun verran ja mustaherukoita hyvin sekä marja-aroniaa. Omenoita ei juuri nimeksikään, viime syksynä puut oli revetä omenoiden painosta.
Kukkia on aika lailla ja pupuja.
Jatketaan harjoituksia...ja harrastuksia
Kiittäen veryxyl


Vieras

#16577 Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 15:21

#16570: veryxyl - Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

 

Kuulostaa erikoiselta selvittää muinaiskielten sanojen merkityksiä osaamatta niitä kieliä ollenkaan. Ei vakuuta, ei alkuunkaan.

 

fundis

#16578 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 15:22

#16575: - Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

Onhan siinä tietysti rajansa, mutta ei meillä vakuutuksiakaan ole ja koen asian vain luottamisena Jumalan huolenpitoon.

vieras

#16579 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kaikella kunnioituksella kysyisin...

01.07.2013 15:24

fundis

#16580 Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 15:26

#16577: - Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

Luotat varmaan sanakirjoihin noin yleensä, mikä tekee tästä sen kummemman?

Tässä on tukena myös vanhoja ja uudempia englanninkielisiä käännöksiä peräti kymmenen.


Vieras

#16581 Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 15:33

#16580: fundis - Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

 

Ammattitaitoisesti laadittuja suursanakirjoja voi käyttää, mikäli osaa vähintään kyseisen kielen alkeet. Sanojen merkitysten ymmärtäminen tekstikontekstissaan vaatii taas kielen ja historiallisen tekstin syntyajankohdan kulttuurin tuntemusta. Ei käännösten avulla voi ymmärtää muunkielisten alkutekstien hienouksia.

 

 

 


Vieras

#16582 Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 15:34

#16577: - Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

Etkö huomannut, että sen tekee tuo bible.org ohjelma lontoon kielelle. Siinä ehkä tarvitaan sanakirjaa käännettäessä suomeksi, ainakin minä. Kokeile, miten se menee!


Vieras

#16583 Re: Re: Re: Kaikella kunnioituksella kysyisin...

01.07.2013 15:42

#16551: Virgo92 - Re: Re: Kaikella kunnioituksella kysyisin...

Kuulehan sie! Eihän kukaan ole kirjoittanutkaan siitä, että pääpaino ja -huomio asiassa olisi ollut se, että raskaus kestää noin 9 kuukautta. Olisi siis tärkeää, että pääasiat pysyisivät pääasioina. Hyviä jatkoja kuitenkin sinullekin.


Vieras

#16584 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 15:51

#16578: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :) 

 

Niin niin että jos vaikka valkoinen tupasi palaisi poroksi ja kaikki menis niin se on sitten Jumalan tahto. Ootkos oikeesti tutustunut hinduismiin? Jotenkin kun olen tossa seurannut juttujasi niin ei se kaukana ole sekään ajatus sinusta. Ihmiset vaan kavahtelee turhaa asioita kun eivät ole tutustuneet asioihin. Rillejä te ainakin tarviitte.

Vieras

#16585 Re: Re: Re: Re: Kaikella kunnioituksella kysyisin...

01.07.2013 15:53

Virgo92

#16586 Re: Re: Re: Re: Kaikella kunnioituksella kysyisin...

01.07.2013 15:55

#16565: vieras - Re: Re: Re: Kaikella kunnioituksella kysyisin...  

 Vai et viitannut kristillisiin perhe- (tai muihinkaan)arvoihin?No,hyväksyttäköön..etpä tosiaankaan itse niin tehnyt -se myönnettäköön, otit vain niihin kantaa.Koska näin  on ja sen itse vielä noin selvästi sanoit , et nyt  siis enää  voi vedota niihinkään  saadaksesi hyväksyntää ja tukea joltain taholta - tuolle hyväksymättömyydellesi....Miksi et siis aivan yhtä hyvin voisi sanoa esim.että:"Minä en voi hyväksyä homoja, koska en voi hyväksyä homoja". jne .jaettä.etoo.ällöttää,kammottaa , jurppii,nurppii,tympii,yököttää,tökkii nähdä, inhottaa kuulla, et voi sietää ajatusta...tms. niin olisit ainakin rehellinen itsellesi ja muille täällä.Tottakai tiedämme ,että sellaisia ihmisiä ,kuten sinä,on-aivan kuten tiedämme ,että on vajaaälyisiä.tapaturmaisesti aivovamman saaneita, paniikkihäiriöistä ja erilaisista fobioista kärsiviä, tunnevammaisia,pakkomielteisiä,patologisia homovihaajia, herkistä refluksihäiriöistä kärsiviä jne.Ehkä sinun kannattaisikin nyt keskittyä vain niiden todellisten syiden selvittämiseen,jotka sinut saivat tulemaan  tähän keskusteluun mukaan ja kantaa ottamaan.Siis esim.sen itsellesi selvittämiseen  MITÄ itse asiassa nyt oikein pelkäät tai MISTÄ kaikesta nyt yrität huolehtia(ja keräät itsellesi ehkä juuri sitä "vaarallista stressiä" mistä psykologit aina jaksavat meitä  varoittaa);onko kaiken takana esim. jokin tiedostamaton pelkotila, joka nyt näin omia aikojaan oireilee  ja vaatii sinulta jotain tällaista puolustusasennetta henkisen tasapainosi säilyttämiseksi; joka etsii jotain sijaiskohdetta tiedostamattomille aggression tunteillesi.Pelkäätkö esim. että miehesi on jättämässä sinut, tai ettei hän rakastakaan sinua enää...Antaisin  sinulle nyt sen neuvon,että varaisit itsellesi ajan terveyskeskuksestanne. Siellä voit avautua esim. juuri näistä tällaisista asioista luottamuksella ja hoitaa,aktiivisesti itsekin mukana ollen,omaa elämääsi nyt siellä  kuntoon-itsesi ja oman  perheesi hyväksi... 


Vieras

#16587 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamatun sanastoa

01.07.2013 15:58

#16556: - Re: Re: Re: Re: Re: Raamatun sanastoa

On muistettava, että fundis-nimimerkki ei ole kuitenkaan tekemässä Suomeen uutta Raamatun käännöstä. Siis, rauhoittukaa! Mielestäni asioiden hyvälle etenemiselle on aina hyväksi tosiasioiden tunnustaminen. Asiahan olisi siis aivan eri jos epärehellisesti valehtelisimme. Totuudessa haluan pysyä.


Vieras

#16588 Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 16:12

#16582: - Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

 

Eivät konekäännökset ole alkuunkaan luotettavia, kuten hyvin tiedät.

vieras

#16589 Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 16:14

#16582: - Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

Etkö huomannut, että sen tekee tuo bible.org ohjelma lontoon kielelle. Siinä ehkä tarvitaan sanakirjaa käännettäessä suomeksi, ainakin minä. Kokeile, miten se menee!

Do not have noticed that it takes to bring bible.org language program in London. It may be necessary to compile a dictionary Finnish, at least for me. Try it, see how it goes!


Vieras

#16590 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamatun sanastoa

01.07.2013 16:18

#16587: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamatun sanastoa On muistettava, että fundis-nimimerkki ei ole kuitenkaan tekemässä Suomeen uutta Raamatun käännöstä.

 

Ei tosiaan olekaan. Hän yrittää vain vertailla Raamatun eri aikoina tehtyjä englanninkielisiä käännöksiä keskenään osaamatta englantia, sen historiallisia muotoja  ja sanojen etymologioita kunnolla.


Vieras

#16591 Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 16:20

#16577: - Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

Terävä huomio, mutta kun niiden kirjoittajien ikäisiä ei ole enää hengissä.


Vieras

#16592 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 16:27


Vieras

#16593 Re: Re: Re: Re: Re: Kaikella kunnioituksella kysyisin...

01.07.2013 16:31

#16585: - Re: Re: Re: Re: Kaikella kunnioituksella kysyisin...

Arvauksesi sukupuolestani meni pieleen. En suuttunut.


Vieras

#16594 Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 16:32

#16591: - Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

 

Monet muinaiskielet eivät kuolleet niiden puhujien mukana, vaan erikoistuneet kielentutkijat osaavat vähintään lukea niitä nykyäänkin.

 

 


Vieras

#16595 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 16:35

#16592: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

Se oli konekäännös, vastaavanlainen kuin fundiksen käyttämät.

fundis

#16596 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 16:40

#16581: - Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

Olen täysin samaa mieltä. Nyt ei kuitenkaan ole kyse kuin joidenkin lauseen avainsanojen merkitysten tarkistamisesta ja suomalaisen Raamatun kömpelöiden sanontojen ymmärtämisen tarpeesta.

Saat toki luottaa vanhoihin käännöksiin, eihän niistä varsinaisia virheitä haeta, kuten sanoin jotkin ilmaisut kaipaavat kuitenkin kohtuullisen usein vähän 'avaamista'.


Vieras

#16597 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 16:43

#16596: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

 

 

On kunkin oma asia, mihin aikansa käyttää.

 

 

 

fundis

#16598 Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 16:54

#16576: veryxyl - Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

Hyvä englanninkielen sanakirja on tarpeellinen, itse käytän 'Collins; English dictionary' opusta.

On hauskaa, kun olen voinut olla avuksi!

veryxyl

#16599 Re: Re: Re: Re: Re: Jos vaikka tällä pärjäisi :)

01.07.2013 17:00


Vieras

#16600 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamatun sanastoa

01.07.2013 17:16

#16587: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamatun sanastoa 

 

Mistäs sä tiijät? Vaimoko oot kun osaat noin analysoida? Mitkä ne tosiasiat tässä tapauksessa ovat?