Tietokoneita ilman käyttöjärjestelmää!
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Tietokoneita ilman käyttöjärjestelmää!.
Joonas Myller Mikkeli |
#128.07.2008 17:51Aivan turha adressi. Miksi pitää olla niin vitun tyhmä että yleensä ostaa pakettikoneen jossa käyttöjärjestelmä on jo valmiiksi? Oletko koskaan kuullut koneen kasaamisesta omavalintaisilla osilla tietokone liikkeessä? |
Iiro Wasen Turku |
#228.07.2008 22:30Kyl se silti ois ihan hyv' ett' osa koneist olis ilman k'ytt;j'rjestelm''. M'k''n en ostais kaupas yht''n nykyst' konetta ku kaikis on Vista, joka on perseest. Oon itte rakentanu sen koneen mik' on kotoo. PS. Englannin kielinen nappis. |
Teemu Tinnilä Hollola |
#329.07.2008 00:14Allekirjoitin vaikka pakettitietokoneissa ei ole mitään järkeä, kun itse kasaamalla/kasauttamalla jaa paljon hinta-laadukkaamman koneen. Pakettikoneita ostaa vain ne jotka ei tiedä koneista paljon paskaakaan. Läppärit nyt ovat kuitenkih hieman eri asia. |
Esa Nahka Kuopio |
#429.07.2008 17:39Tuskin joku joka ei kasaa itse koneitaan jaksaa rueta pelleilee linuxin kanssa. Ja onhan aina olemassa APLE :P |
Kalle Laukkanen Helsinki |
#529.07.2008 19:11Miten muuten nuo läppärit, miten helppo ne on kasata itse? Olen elänyt siinä käsityksessä että ne on pitkälti kyllä ostettava kokonaisena. Jos näin on, niitä voitaisiin ainakin myydä ilman käyttöjärjestelmää. |
Jussi Jaakkola Helsinki |
#6 koneiden kasaus30.07.2008 00:25Niin itse rakennetut koneet ovat usein suhteellisen isokokoisia dekstopeja. Jos haluaa kannetavan on siinnäkin käytöjärjestelmänä windows automaatisesti (kannetavien osuus on tietokone myynnistä on desktoppeja paljon suurempi) Samoin pienet tietokoneet ne on valmistaja kohtaisia. |
Teemu Tinnilä Hollola |
#703.08.2008 13:05Jussi, jos kokoaa koneen itse mATX koteloon ja mATX emolevyllä, on koneen koko esim cube-mallin kotelolla huomattavasti pienempi kuin joku fujitsu siemens. HP:n niiden pienien pöytäkoneiden kanssa samaa kokoa. Mutta itse kasatut koneet ovat usein pelikoneita, ja tarvitsevat tilavan ja viileän kotelon, jolloin laitetaan esimerkiksi ATX mallin Antec P182. Ja kyllä kannettavatkin voi kasata itse, Bareboneen, mutta mielekkäämpää on valmis kannettava ostaa lähinnnä takuun vuoksi. |
Teemu Tinnilä Hollola |
#803.08.2008 13:10Ja kaikki ketkä haukkuu vistaa, ei vaan osaa käyttää sitä ^^ Itsellä ollut jonkun aikaa enkä kyllä XP:hen enää palaisi. Ja vielä tarkennan tuota barebonea: seon kannettavien tapauksessa "koneen kuoret" eli kaikki muu löytyy yleensä paitsi prosessori, muistit ja kovalevy. Levyasema saattaa joskus olla mukana. |
Erkki Viljanen Harjavalta |
#9 Kyllä, valinnan vapaudelle14.08.2008 09:52eli ns. tyhjät koneet saattais nostaa paketti koneiden myyntiä, etenkin kannettavien ...vielä kun hinnasta leikattaisiin pois tuo M$ osuus |
Jani Siekkinen Riihimäki |
#11 Tai osta mac?10.10.2008 18:35Tai sitten ostat Apple Macintosh koneen, taikka asennat vaan sen Linuxin windowsin päälle. Mitä muuta siinä voi tehdä jos päätyy läppäriin... Mac OS X Leopard - maailman parhaaksi käyttöjärjestelmäksi haukuttu :) |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Ei enää leikkauksia mielenterveyspalveluista!
Säilytetään Märkiön leirikeskus – yhteinen tilamme
Vetoomus: Ei tuulivoimapuistoa Helvetinjärven kansallispuiston viereen (Natura-alue FI0341003), arvokkaaseen kansallismaisemaan. Patakorpi, Kuru, Ylöjärvi. Pirkanmaa.
Ei pumppuvoimaloita Kemijärvelle
Pysäytä ihmiskaupan uhriksi joutuneen Maryn ja hänen lastensa pakkopalautus
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Tampereen Iidesjärvi ja sen eteläpuolinen alue luonnonsuojelualueeksi
Vetoomus Siuntion aurinkovoimalahankkeiden estämiseksi valtakunnallisesti arvokkaille maisema-alueille
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Ei energiapuuterminaalia Munittulaan!
Vetoomus Pirkanmaan Hyvinvointialueelle: Vanhusten kasvokkaisen päivätoiminnan palauttaminen ja turvaaminen
Silvola, Vantaa: Ei punaista asfalttia Kahluuniityn halki – Suojellaan niittyä, kunnioitetaan asukkaita
PELASTETAAN LOUHIPUISTO
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
42732 Luotu: 02.06.2025
Suomen on aika tunnustaa Palestiinan valtio
10345 Luotu: 09.06.2025
Vaadimme eduskunnan, presidentin ja hallituksen toimille suunnan muutosta.
1027 Luotu: 12.06.2025
Salibandyliiton tulee luopua 3vs3-turnausten tuomisesta 5vs5-sarjoihin
669 Luotu: 14.06.2025
Rajamäen terveysasema lähipalveluineen on säilytettävä!
572 Luotu: 12.06.2025
Pätevöitymiskoulutus yksityisen varhaiskasvatuksen työntekijöille
129 Luotu: 16.06.2025
Porvoon kaupungin johdolta vaaditaan välitöntä muutosta Porvoon rakennusvalvonnan johtoon ja epäasialliseen toimintaan.
649 Luotu: 06.06.2025
Joukkokanne eläkerahojemme varastamisesta
103 Luotu: 13.06.2025
Vakinaistetaan Askolan alakoulujen Kasvatusohjaajan virka
89 Luotu: 15.06.2025
Bussilinja Metsämaalle takaisin
55 Luotu: 12.06.2025
Ajantasainen ja luotettava viestintä lauttaliikenteen häiriötilanteissa
175 Luotu: 22.05.2025
Kankaanpään terveyskeskuksen hyvän asiakaspalvelun puolesta
48 Luotu: 18.06.2025
Ruotintien kunto ja kunnossapito paremmaksi
43 Luotu: 18.06.2025
Lastenosteopatian puolesta
803 Luotu: 21.05.2025
Huumeneulojen vaihtopistettä ei tule sijoittaa Kivenlahteen
820 Luotu: 02.06.2025
Työsuhde pyöräilyn verotusta ei saa muuttaa
1698 Luotu: 01.05.2025
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen kuljetuspalveluohje
49 Luotu: 09.06.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
20798 Luotu: 20.03.2025
Aso-asukkaita ei saa säätää vuokralaisiksi
2758 Luotu: 08.04.2024
Säilytetään maksuton ruoka kuntouttavassa työtoiminnassa Tampereella ja laajennetaan se koko Pirkanmaalle!
1142 Luotu: 16.05.2025