Tietokoneita ilman käyttöjärjestelmää!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Tietokoneita ilman käyttöjärjestelmää!.

Joonas Myller
Mikkeli

28.07.2008 17:51

Aivan turha adressi. Miksi pitää olla niin vitun tyhmä että yleensä ostaa pakettikoneen jossa käyttöjärjestelmä on jo valmiiksi? Oletko koskaan kuullut koneen kasaamisesta omavalintaisilla osilla tietokone liikkeessä?
Iiro Wasen
Turku

28.07.2008 22:30

Kyl se silti ois ihan hyv' ett' osa koneist olis ilman k'ytt;j'rjestelm''. M'k''n en ostais kaupas yht''n nykyst' konetta ku kaikis on Vista, joka on perseest. Oon itte rakentanu sen koneen mik' on kotoo.
PS. Englannin kielinen nappis.
Teemu Tinnilä
Hollola

29.07.2008 00:14

Allekirjoitin vaikka pakettitietokoneissa ei ole mitään järkeä, kun itse kasaamalla/kasauttamalla jaa paljon hinta-laadukkaamman koneen. Pakettikoneita ostaa vain ne jotka ei tiedä koneista paljon paskaakaan. Läppärit nyt ovat kuitenkih hieman eri asia.
Esa Nahka
Kuopio

29.07.2008 17:39

Tuskin joku joka ei kasaa itse koneitaan jaksaa rueta pelleilee linuxin kanssa. Ja onhan aina olemassa APLE :P
Kalle Laukkanen
Helsinki

29.07.2008 19:11

Miten muuten nuo läppärit, miten helppo ne on kasata itse? Olen elänyt siinä käsityksessä että ne on pitkälti kyllä ostettava kokonaisena. Jos näin on, niitä voitaisiin ainakin myydä ilman käyttöjärjestelmää.
Jussi Jaakkola
Helsinki

#6 koneiden kasaus

30.07.2008 00:25

Niin itse rakennetut koneet ovat usein suhteellisen isokokoisia dekstopeja.

Jos haluaa kannetavan on siinnäkin käytöjärjestelmänä windows automaatisesti (kannetavien osuus on tietokone myynnistä on desktoppeja paljon suurempi)

Samoin pienet tietokoneet ne on valmistaja kohtaisia.
Teemu Tinnilä
Hollola

03.08.2008 13:05

Jussi, jos kokoaa koneen itse mATX koteloon ja mATX emolevyllä, on koneen koko esim cube-mallin kotelolla huomattavasti pienempi kuin joku fujitsu siemens. HP:n niiden pienien pöytäkoneiden kanssa samaa kokoa. Mutta itse kasatut koneet ovat usein pelikoneita, ja tarvitsevat tilavan ja viileän kotelon, jolloin laitetaan esimerkiksi ATX mallin Antec P182. Ja kyllä kannettavatkin voi kasata itse, Bareboneen, mutta mielekkäämpää on valmis kannettava ostaa lähinnnä takuun vuoksi.
Teemu Tinnilä
Hollola

03.08.2008 13:10

Ja kaikki ketkä haukkuu vistaa, ei vaan osaa käyttää sitä ^^ Itsellä ollut jonkun aikaa enkä kyllä XP:hen enää palaisi. Ja vielä tarkennan tuota barebonea: seon kannettavien tapauksessa "koneen kuoret" eli kaikki muu löytyy yleensä paitsi prosessori, muistit ja kovalevy. Levyasema saattaa joskus olla mukana.
Erkki Viljanen
Harjavalta

#9 Kyllä, valinnan vapaudelle

14.08.2008 09:52

eli ns. tyhjät koneet saattais nostaa paketti koneiden myyntiä, etenkin kannettavien ...vielä kun hinnasta leikattaisiin pois tuo M$ osuus
Jani Siekkinen
Riihimäki

#11 Tai osta mac?

10.10.2008 18:35

Tai sitten ostat Apple Macintosh koneen, taikka asennat vaan sen Linuxin windowsin päälle. Mitä muuta siinä voi tehdä jos päätyy läppäriin...
Mac OS X Leopard - maailman parhaaksi käyttöjärjestelmäksi haukuttu :)