Lakkauttakaa Tyrnävän pentutehdas

Lakkauttakaa Tyrnävän pentutehdas / Tiedotteet / Koira tuotantoeläimenä / Kommentit

24.09.2013 06:58

Mielestäni hieman tekopyhää kampanjoida "Pysäytä pentutehdas"-teemalla suurelle yleisölle, ja sitten kun ilmiselvä sellainen on silmien edessä, toiminta saa SKL:n ja viranomaisten puolesta jatkua huonona koiranpitona "loputtomiin". Kampanja on Suomen Kennelliiton ja Suomen Eläinlääkäriliiton yhteinen. terv. molempien jäsen
P.S. odotan viranomaismääräystä max. x koiran pitoon (esim. 5 koiraa) tai eläintenpitokieltoa jos selkeitä epäkohtia jatkuvasti ilmenee.

24.09.2013 09:34

Ostin itse villakoiran nuorena tyttönä kyseisetä paikasta. Koira oli 8 kk (ainakin) eikä vieläkään sisäsiisti. Se kärsi ankarasta eroahdistuksesta ja sairastui kaihiin jo parin vuoden iässä. Viiden ikäisenä oli jo täysin sokea. Jos olisin ollut aikanani rohkeampi ja vanhempi, olisi koira jäänyt sinne. Piha ja talo vilisi koiria, koirat tekivät surutta tarpeitaan sisälle.mm nostivat koipeaan sohvalle. Omistajat vain naureskelivat. Eivät edes puhdistelleet pissalänttejä vaan nakkasivat vain rättejä päälle. Osa koirista oli tosi takkusia ja likaisia. Osa oli hyvin hoidetut turkit. Ainakin yksi pentue oli ulkohäkissä, mutaisella maalla. Pennut ei ollut vielä monenkaan viikon ikäisiä. Lähtiessäni olin todella järkyttynyt. Ja onnellinen, että sain edes yhden koiran pelastettua sieltä! Ai niin, onen varma, että jossain vaiheessa elämäänsä pentua oli remmillä hakattu. Se ei nimittäin kestänyt jos korotin ääntäni hihna kädessäni, vaan painautui heti täristen maata vasten. Eikä Se koskaan sietänyt miehiä.

24.09.2013 14:09

Menimme äitini kanssa v.2003 helmikuussa katsomaan valkoista koiranpentua Pikku Piskin kenneliin lehti-ilmoituksen perusteella. Koiranpennut oli suloisia ja paikalla oli myös emä ja koirien isä. Koiria oli useampia sisällä talossa ja osa pissaili lattialle. Ulkohäkeissä oli sekä pieniä, että isoja koiria. Ostimme ihanan valkoisen sekarotuisen koiran hintaan 500 euroa. Saimme "kauppakirjan", mutta eihän sekarotuisia koiria mihinkään rekisteröidä.Kasvattaja väitti, että ovat eläinlääkärin kanssa yhdessä kehitelleet tällaisen rodun jossa on vain hyviä luonteenpiirteitä. Kaikki meni hyvin, mutta jonkin ajan kuluttua selvisi, että koiralla on korvapunkki, joka oli tietysti hoidettavissa.
V.2003 loppukesällä saimme kuulla "kasvattajalta", että hänellä on taas pentuja samoista vanhemmista. Me typerykset emme edes tajunneet, että eihän niin usein saa samalla nartulla teettää pentuja! Ja taas mentiin hakemaan koiraa, samanlaista toiselle kaveriksi. Tämäkin pentu oli aivan ihana ja herttainen, kärsi vain useamman viikon ripulista/löysästä ulosteesta kennelistä tuonnin jälkeen. Soitin kenneliin ja omistaja pyysi tuomaan koiran sinne hoitoon. Tässä vaiheessa ymmärsin kuitenkin kieltäytyä.
Koirat oli meidän perheen ensimmäiset ja ovat hyvissä voimissa vielä 11-v ja 10-v iässä. En ostaisi koiraa enään koskaan tällaisesta paikasta, koska se on aivan 100% varmasti pentutehdas ja pahimmasta päästä. Toivottavasti tähän tulee stoppi ja pian.

24.09.2013 15:32

Eläin suojelijat tähän pitis puuttuva, kukaan muu ei voi sille mitään, oikeuden päätöksellä kaikki tehdä. Olen ihmetellyt itekin, miksei kukaan puutu.
Oli se Pikkupiski tai Agapios, samaa hommaaa tehdään yhä vaan.