Sikainfluenssan hoito kaikille ilmaiseksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Sikainfluenssan hoito kaikille ilmaiseksi.

Aleksi Kojo
Raasepori

#1

18.07.2009 02:13

joo... ja valtio maksamaan kaikille ruuat (ei vain maahanmuuttajille) netin sisustuksen...
kaikki ilmaiseksi!!!
Ida-Sofia Natunen
Adressin tekijä

#2 Hyvä Aleksi Kojo

18.07.2009 11:35

En itse ymmärrä pointtiasi asiassa ja eiköhän me puhuta kahdesta ihan eri jutusta.
Se on sen ongelma, jos ei osta ruokaa ja kuolee nälkään, koska siihen saa sossun luukulta rahaa ja pitää tehdä töitä ruuan eteen. Taas kun sikainfluenssan voi saada ihan jokaikinen kansalainen halusi tai ei, koska sitä vastaan ei pysty suojautumaan. Veroillammehan olemme jo moneen kertaan maksaneet ''pandemian'' ja jos rokotetta on varattu 5000000 kansalaiselle ja se nyt tulee maksulliseksi (n. 150€) kuka sen ottaa? En ainakaan minä. Ihan perjaatteestakaan, koska tokihan kansakyykyttäjät eli politikot saavat aivan varmasti ilmaiseksi rokotteen, kun ovat niin ''korvaamattomia''. Ja nuilla kansanedustajilla olisi kyllä ihan vara maksaa tuo rokote..
Juha Päivärinta
Elimäki

#3 Olisikohan

18.07.2009 19:06

tässä "eriarvoistamisessa" syynä se, että sikainfluenssaan on kuollut pääsääntöisesti vain riskiryhmään kuuluvia henkilöitä? Terveelle ihmiselle tämä on vain "normaali" influenssa. Muuten ruumiita olisi tullut paljon enemmän.
Ida-Sofia Natunen
Adressin tekijä

#4

18.07.2009 19:26

Tämä on eriarvoistamista sillä ne jotka ovat jo nyt sairastuneet ja saaneet hoidon. Ovat saaneet sen ilmaiseksi. Heiltäkin pitäisi periä maksu hoidosta, tutkimuksista ja lääkkeistä takautuvasti. Että me veronmaksajat emme maksa heidän hoitoa.

Itse olen jo ko. influenssan sairastanut viime keväänä, koska verenkuvastani löytyy vasta-aine sikainfluenssalle. Voin sanoa, että en toivo sitä edes pahimmalle vihamiehelleni. Olen itse hyväkuntoinen, terve, urheilijanuori.
Kuume oli neljässäkymmenessä miltein kolme viikkoa, oksentelin parisen viikkoa jatkuvasti, joka paikkaa särki, kurkku oli kipeä, räkä ja lima ei meinannut irrota ja nenästä tuli verta lähes joka päivä, kun räkä ei irronnut. Nukuin koko ajan, jäin jälkeen opinnoista jne.. Välillä tuntui, kun kuolisin. Burana, Panadol, Aspirin ja muut tulehduskipulääkkeet eivät auttaneet, eikä antibiootit. Kävin sairaalassa ja lääkärissä 6 kertaa, sain lääkkeitä ja hoitoja. Mikään ei auttanut. Silloin ei vielä puhuttu sikainfluenssasta, sanottiin vain normaaliksi influenssaksi, joka on vähän yleistä rajumpi. Joten esimakua tulevasta influenssasta, kellekään en ehdointahdoin tartuttaisi enkä haluaisi sitä.
Itse otan silti vaikka vastustuskyky onkin jo riittävän hyvä rokotteen lääkärin suosituksesta.
Juha Päivärinta
Elimäki

#5 Eli tässä oli kyse vain

18.07.2009 19:36

eriarvoistamisesta? Suurin probleema ei ollutkaan lääkkeiden ja hoitojen ilmainen jakaminen sairaille?
Ida-Sofia Natunen
Adressin tekijä

#6

18.07.2009 19:45

Se juuri onkin, sillä nyt sairaat saavat ilmaiseksi ne, mutta entäs jos me sairastumme? ME maksamme. Miksi näin?? Turha tätä keskustelua on jatkaa, kun et näytä ymmärtävän pointtiani.

Ja jos rokotetta on viidellemiljoonalle varattu, niin miksei valtio rokoita meitä sitten ilmaiseksi? Niinkuin Länsi-naapurissa. Onneksi omistan Ruotsin kansalaisuuden ja pääasiassa asun siellä, joten saan ilmaisen rokotteen. Mutta nyt yritän auttaa teitä Suomalaisia, toista kotikansaani.
Jukka Axelson
Helsinki

#7 Voihan se olla noinkin,

20.07.2009 11:08

mutta käsittääkseni tämä sika tai Meksikoninfluenssa ei useimmilla tarvitse mitään hoitoa. Se sairastetaan kuten muutkin influenssat.

Ei niitä sairastuneita ja hoidettuja nyt niin montaa ole, että voisi puhua varsinaisesta epäoikeudenmukaisuudesta ja epätasa-arvosta. Ensimmäiset hoidot tehtiin sen vuoksi, että taudista ei ollut vielä tarpeeksi tietoa ja niin sitä tutkittiin.
Sitten huomattiin, että ei se yleensä tarvitse mitään toimenpiteitä - riskiryhmät erikseen. Mutta riskiryhmät ovat samat monissa muissakin sairauksissa ja niihinkin lääkkeet haetaan ja maksetaan apteekista itse.
Jan-Olof Eriksson
Tuusula

#8

02.08.2009 14:07

Ei, hoidon ei todellakaan tarvitse olla ilmaista kaikille. Ei muidenkaan räkätautien hoito ole ilmaista. Possunuha vastaa oireiltaan tavallista kausi-influenssaa ja hoidoksi riittää suurimmalle osalle lepo ja burana.