EI! synnytysten lopettamiselle Oulaskankaalla.

EI! synnytysten lopettamiselle Oulaskankaalla. / Tiedotteet / Kanasalaisaloite odottaa allekirjoittajia! "Päivystysasetuksen muuttaminen synnytysten osalta" / Kommentit

18.04.2014 17:27

Ei missään tapauksessa saa lopettaa.

18.04.2014 18:44

Maalaisjärki käyttöön myös päättäjille. Lapsia syntyy tällä alueella sen verran, että oma synytyssaiiraala on kaikkien lapsiperheiden oikeus. Ehdoton ei Oulaskankaan synytysosaston lopettämiselle.

Liisa Alho

18.04.2014 19:14

Ystävällinen lähihoito ylös - kylmä kaukohoito ja
byrokratiakustannusten lisäys alas!

19.04.2014 06:40

Järki kunniaan, ei synnytyksiä autoihin ja tien päälle, vaan turvalliseen aluesairaalaan.

#5 Haloo - terve järki !

19.04.2014 13:30

Miksi näitä kaikille niin yhteiskunnalle, kunnille kuin yksityisille perheillekin hirveän kalliiksi tulevia uudistuksia saadaan aina vain suunnitella ja toteuttaa ? Mikä meihin on mennyt, kun suuri osa kansasta nielee kaiken "ylhäältä" annetun ja sanotaan, ettei näille asioille vain voi mitään. Sen tiedän oman sairaanhoitajaurani pohjalta, ettei tuo lastenlääkärin "läsnäolo" ole pätevä peruste turvalliseen synnytystapahtumaan. Tärkeintä siinä on asiansa osaava/osaavat kätilöt ja muu henkilökunta sekä anestesia- ja synnytyslääkärit mm. äidin kivunlievitykseen ja tarvittaessa lapsen elvytykseen. Olen ehdottomasti Oulaskankaan tyyppisten synnytyssairaaloiden jatkamisen kannalla. Kantani perusteluina on turvallinen, kokonaisvaltainen ja inhimillinen hoito, edullisuus ja työpaikkojen säilyminen myös muualla kuin keskussairaala-yliopistosairaalapaikkakunnilla.
Kiitokset sekä adressien että kansalaisaloitteen alullepanijoille.
Marja-Riitta Kääntä, Alavieska