tuoksuton

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista tuoksuton.


Vieras

#76 Mitä tämä kampanja ajaa takaa?

16.10.2014 12:20

Ei kai Suomessa voida holhota jokaista asiaa? Pitäisikö Suomeen määrittää laki, joka määrä ettei ihminen saa käyttää hajusteita?

Kysyn vaan

#77 Pesuaineet ovat pahimmat

17.10.2014 21:15

Pyykinpesuaineet ja huuhteluaineet salpaavat hengen. Mikä aiheuttaa asiakaspalveluammatissa päivittäin ongelmatilanteita. Kuinka voi edes sanoa asiakkaalle, että vaihtaisi pesuainetta?

Ja jos kerran nuo hajusteet ovat myrkyllisiä, miksi laki edes sallii niiden myynnin Suomessa?


Vieras

#78 Re: Mitä tämä kampanja ajaa takaa?

24.10.2014 19:00

#76: - Mitä tämä kampanja ajaa takaa? 

voimakkaat hajusteet ovat aivan yhtä pahoja sairauksien aiheuttajia kuin tupakansavu.jos kerran tupakanpoltto on voitu kieltää lailla niin miksi ihmeessä ei myös hajusteet julkisissa paikoissa voisi kieltää.ja erityisesti työpaikoilla.mikä oikeus hajustepommeilla on myrkyttää sellaisia ihmisiä jotka oikeasti sairastuvat sen takia.säälin niitä typerä ihmisiä jotka suihkuttavat puoli pulloa opiumia tai kamalaa partavettä iholleen.annatte itsestänne todella tyhmän kuvan.ette paljon muita ajattele kuin itseänne.vielä enemmän säälin niitä ihmisiä jotka väkisin joutuvat olemaan teidän hajusteittenne vankina jossain yleisellä paikalla.itse kuulun tähän säälittävään kärsijöiden joukkoon. toivon sydämestäni että laki saataisiin voimaan.  

homeesta sairastunut

#79 Re: vastine sinulle-pienet tuoksut sallittakoon

03.11.2014 18:48

#49: ei jaksa - vastine sinulle-pienet tuoksut sallittakoon 

 Niin hajusteyliherkät ovat hyvin herkkiä pienelle määrälle hajusteita. Yksinkertaisesti siksi koska hajusteet eivät ole luonnollisia ja kaikki mistä oireita tulee niin ne eivät välttämättä haise. Kyllä suurin osa hajusteista on hermomyrkkyä joka vaikuttaa kehoon allergisilla ja hermostollisilla oireilla. Miksi kukaan ei puutu hajuteollisuuteen. Se senkun kukoistaa ja ihmiset sairastuu :(

Ennen vanhaan tehtiin hajuvedet ja saippuat kunnollisista raaka aineista. Nykyään ne ovat vaarallista kemikaalia. Minun hajuyliherkän nenässä ne haisevat kauhelle ja ne pistävät ihoani ja hengitysteitäni. Iho puutuu kemikaaleista. Myöskin homerakennuksesani alistuessani sisäilmanmyrkyille aiheutti hajuaistissani muutoksia. Hajuvesistä ja partavesistä ei lähde mielyttävää hajua vaan se haisee karmealle kärpäsmyrkylle. Voin pahoin ja yököttää. Me emme tarvi ylimääräisiä tuoksuja hengitysilmaan. Se joka käyttää liikaa hajusteita ei ajattele muita ihmisiä. Kyllä me ihmiset voidaan elää ilman turhia hajusteita ja kemikaaleja. 

T: homeesta sairastunut tuoksu- ja kemikaaliyliherkkä.

hajuusteeton

#80 Re: Pesuaineet ovat pahimmat

03.11.2014 18:50

#77: Kysyn vaan - Pesuaineet ovat pahimmat 

 Kyllä ihmisten vaatteista lähtee hyvin voimakkaita pesuaineen hajuja. Niistä tulee oireita. Monesti hajut jäävät ulkoilmaan vaikka sitä ihmistä ei näe missään. Itse käytän hajustettomia.


Vieras

#81 Re: Re: vastine sinulle-pienet tuoksut sallittakoon

03.11.2014 21:29

#79: homeesta sairastunut - Re: vastine sinulle-pienet tuoksut sallittakoon 

olen myös hometalossa asuessani saanut tämän kamalan sairauden.tuntuu siltä että kukaan ,joka ei itse kärsi hajusteiden aiheuttamasta kamalasta olosta,väheksyy meitä ja pitää meitä jonain idiootteina turhan valittajina. pitäisi keksiä joku keino saada nämä hajusteilla läträäjät jotenkin kuriin.ja todellakin totta että pienikin määrä hajustetta vaikkapa bussissa saa meikäläisen olon sairaaksi ja päivä on pilalla saatika sitten että työkaverisi ei noudata hajustekieltoa ja joudut hengittämään hajuveden kamalaa hajua 8 tuntia niin kyllä tulee orpo olo.siinä sitten yrität huonossa kunnossa tehdä työvuorosi loppuun ja toipumiseen menee pitkä aika.on se kumma ettei asiaan saada muutosta.toivottavasti tämä adressi saa jotain hyvää aikaiseksi. 

tuoksuyliherkkyys

#82 Re: Älä mollaa hajuaistista

03.12.2014 06:34

#22: Huomaavainen - Älä mollaa hajuaistista 

 kyllä hajusteet ovat myrkkyä jotka pitää poistaa koska ovat kemiallista saastetta. Ennen tehtiin hajuvesiä oikeista luonnon raaka-aineista nykyäänne tehdään mahdollisemman halvalla. Ne vaurioittavat ihmiskehoa. Hajuyliherkkyys usein puhkeaa kun altistuu kosteusvaurioisessa rakennuksessa. Siellä niitä myrkkyjä riittää

ei hajusteita kiitos

#83 Re: Re: Re: vastine sinulle-pienet tuoksut sallittakoon

03.12.2014 06:38

#81: - Re: Re: vastine sinulle-pienet tuoksut sallittakoon 

 niin älä pilaa työkaverisi päivää hajusteilla kampanja olisi paikallaan. Miksi työkaveri haluaa toisen ihmisen sairastuttaa. Pienellä huomaavaisulla saataisi hyvää aikaa. Älä kiusaa työkaveriasi hajusteilla. KIITOS!

on se väärin

#84 Re: Joudun aina itse väistymään

03.12.2014 06:58

#74: Ei haju- vaan hajusteyliherkkä! - Joudun aina itse väistymään 

 niin sellainen pieni pyyntö muilta. Eikö sitä voisi olla käyttämättä hajuvettä. Onko se niin vaikeaa. Kysymyksessä on oikea sairaus ja kiusallinen vaiva.  Ikävää, että oli ammattitaidoton opettaja. 

Huolestunut

#86 Epäpuhtauksien seuraukset yhteiskunnalle

04.05.2016 13:40

Juuri tänään mietin, että miten vaarallisia hajusteet voivat olla: Kaupan parkkipaikalla oli hajuste, joka aiheutti valtavan reaktion. Reaktio kesti useita tunteja. Kahtena edeltävänä yönä olen tuskin saanut nukuttua hengitysongelmien ja kipujen takia. Kuinkakohan paljon erilaiset ilman epäpuhtaudet ja hajusteet lisäävät riskiä onnettomuuksiin tai aiheuttavat vaikeuksia toimia tehokkaasti? Kuinka helppo on tunnistaa keskittymisen siirtyminen kipuun tai pahaan oloon?

Anna minulle raikasta ilmaa

#87 Re: Re:

31.10.2017 13:54

#15: Hajusteille myös ihoallerginen - Re:  

 

 

Olen aivan sama mieltä: suurimpana ongelmana on se, että hajusteiden käyttö on karannut käsistä nykyaikoina. Hajuja on ollut aina ja täytyykin olla, mutta elintasomme on noussut ja meillä on varaa ostaa kalliitakin tuotteita. Vaikka saattaa olla, että halvat tuoksuvat voimakkaammin ja pahemmilta.

Bussit tuoksuvat tyttöjen pakkeleilta, edelläni kulkeva nainen tai mies saattaa tuoksua hajuvedelle/partavedelle 20 metrinkin päähän. Vessan siivousaine leviää pitemmäksikin ajaksi koko asuntoon. Parfyymin tuoksu säilyy juhlapuvussa vuosikausia - vaikka sitä pestäisiinkin.....

Eikö Allergialiitto voisi ruveta ajamaan hajusteiden vähentämistä parfyymien ym. kemikaalien valmistajien kanssa. Ei ole mitään järkeä saastuttaa ilmaa liiallisilla kemikaaleilla kaikkien muidenkin saasteiden lisäksi. Ja tehdä elämää tukalaksi suurelle osalle ihmisiä. Rahahan tässä on takana, liian moniin tuotteisiin lisätään hajusteita, jotta tuotetta saataisiin myytyä - sama asia kuin sokerin kanssa.

Itselläni ei mielestäni ole hajusteyliherkkyyttä, minulla on kuivat silmät ja kuivat nenän ja nenäontelon limakalvot (en kestä suussanikaan voimakkaita mausteita). Haistan helposti tuoksuja, ja osa niistä ärsyttää limakalvoja. Talvella vaiva on pahempi kuivan ilman vuoksi, limakalvotkin ovat kuivemmat ja helpommin ärtyvät. Pidän kyllä tuoksuista, mutta vanhemmiten vaiva on lisääntynyt. Kyllähän kaikki solut vanhenevat ja niiden kunto huononee, miksei sitten limakalvojenkin solujen. Ymmärrän hyvin, että suurimmat vaivat ovat keski-ikäisillä ja vanhemmilla naisilla.

PS. Minua harmittaa, että tällaisten adressienkin kommentteihin pääsee tekstiä sellaisiltakin ihmisiltä, jotka eivät ymmärrä asiasta mitään - kunhan haluavat vaan haistatella (näitähän on pilvin pimein lehtien kommentointisivuilla, kukaan järkevä ihminen ei jaksa niitä lukea).

Raikasta ilmaa!!!

#88 Re:

31.10.2017 14:12

#56: -  

Ihmettelin, että allergialiiton sivuilla mainittiin, että joillekin saattaa tupakansavu aiheuttaa oireita! Eikö tuo nyt ole itsestään selvää, tupakan savu on kamalaa myrkkyä, on itsestään selvää, että se häiritsee osaa ihmisiä! Pitäiskö sitä pystyä kaikkien hengittämään.

Lisäksi lukiessani Allergialiiton sivun tekstiä hajusteallergiasta, minusta tuntui, että vähänpä tästä asiasta tiedetään. Eikö vaivasta voisi tehdä kunnon tutkimusta, jossa tulisi ilmi, minkalaisia kaikenlaisia oireita laidasta laitaan hajusteet aiheuttavat.

Ja yhteyttä vaan hajusteiden valmistajiin hajusteiden vähentämiseksi!

Tuoksuherkkä

#89 Kansalaisaloite; Julkiset tilat hajusteettomiksi

14.12.2019 11:31

Nyt on auki kansalaisaloite: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5501