Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tasa-arvo alkaa kuulostaa kirosanalta...
Milloinkohan rajoittavat "Kiinan malliin" sopivan lapsiluvun perheelle, ja säännöstely, että yksi tyttö ja yksi poika perhettä kohden. Tasa-arvon nimissä. Jaetaan lapsia sitten eri perheiden kesken sukupuolen mukaan, että kaikilla on varmasti juuri samalla lailla, täysin samanlainen perhe, joka hoidetaan samaan tyyliin. Erilaisuus ei käy, tulee muuten paha mieli, jos kaikilla ei ole viivottimen tarkasti tasaiset palat kuin Valionpingviini-jäätelössä konsanaan.
Lasten teon loppumistako tällä haetaan?
Nykyperheitä pidetään TYHMINÄ kun eivät mukamas osaa itse päättää mikä on omalle perheelleen paras ratkaisu.
Lapset kasvavat, elämäntilanteet muuttuvat, hyvätuloinen mies löytää uuden. Siinähän kärvistelet omaa tyhmyyttäsi kansaneläkkeellä.
Epäonnistunut hallitus
EU:n velkakriisi ei ole vielä ohi ja sinne koko ajan haetaan varoja tekemällä leikkauksia uusista kohteista tai ehdot niin mahdottomiksi, että osa tukirahoista jää käyttämättä.
Yksikään toinen hallitus ei ole saanut sellaisia velkoja parissa vuodessa aikaan Suomen historian aikana, mitä Kataisen hallitus on aiheuttanut Suomelle. Toiseksi se on rikkonut ennätyksellisen paljon lakia ja salannut kansalta sille kuuluvia tietoja.
Pääministeri Katainen on moneen otteeseen luvannut parantaa Suomen taloudellista tilannetta, mutta kaikki lupaukset ovat jääneet puheen tasolle.
Voin esittää hyvällä omallatunnolla kysymyksen,"onko tällainen pääministeri pätevä hoitamaan valtion asioita, jolla on lukemattomia rikoksia ja vääristelee maan taloudellisia asioita?"
Edelliseen lauseeseen perustuen suosittelen kaikkia tämän adressin kirjoittajia kirjoittamaan myös adressin "Vetoomus Jyrki Kataisen erottamisesta", jos ei ole vielä kirjoittanut ja laittamaan viestiä eteenpäin muillekin.
Re:
#251: Kotiäiti pienen ajan elämästään -
"Äitiyslomahan pysyy naisella yksistään. Kun lapsi on sen noin 10kk, alkaa hoitovapaa, mikä jatkuu 3-vuotiaaksi asti. Se sitten jakaantuu miehelle ja naiselle tasan."
Jos tarkkoja ollaan, äitiysloma kestää 3 kk ja alkaa n. kuukausi ennen laskettua aikaa. Kolmen kuukauden jälkeen alkaa vanhempainvapaa 9 kk ja sen jälkeen mahdollinen hoitovapaa. Käytännössä lapsi on n. 8 kk hoitovapaan alkaessa. Vanhempainvapaa ei ole äidin, vaan sen voi pitää kumpi tahansa, mutta "ruokintasyistä" koko 9 kk pitää usein äiti.
Entäs jos tilanne se että...
Lapsen vai kenen oikeus??
Päätöksen juuret
Re:
#261: 20v töissä käynnyt äiti -
"Kaikki tuet pois vaan, itse matalapalkkainen, mies ansiosidonnaisella, on talovelkaa. euroakaan ei olla saatu kelalta, tai saatais mutta se vähennetään mieheltä pois. Ihan sama mitä päättävät, ei ole meiltä pois. kaikki lusmuilija äidit vaan töihin, eikä viedä lapsia hoitoon päiväksi ja täytellä hoitopaikkoja sillä että päästään ajelee rallia kylälle sillä aikaa."
Sinulla on tainnut hieman mennä ohi, mistä tässä adressissa on kyse? Ja mistä on kyse kotihoidontuessa...
Re: Re:
Siis kyllä mä tajuan tän jutun, meillä toimisi niin että minä edelleen töissä ja mies sais ansiosidonnaista, kelalta sais kotihoidontukea, mutta se vähennetään joka tapauksessa miehen rahoista..jos sä osaat valaista tän kotihoidontuen pelittämisen et miten se sun mielestä menee teeppä se.
Eduskunnassa herätty
Koko oppositio protestoi kotihoidontuen leikkaamista: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013091217481496_uu.shtml .
pätkätyöt ja kotihoito
ReOlen aivan samaa mieltä tämän savuavan mamman kanssa. Suoraan sanoit ja rohkeasti kirjoitit.kiit:
Hallituksen esitys hyvä, mutta parannettavaakin varmasti on
Olen varmaan jo parikymmentä vuotta ollut sitä mieltä, että vanhempain etuudet, joita suurimmaksi osaksi käyttävät äidit, ovat suurin syy siihen, että naiset ansaisevat keskimäärin 20% vähemmän kuin miehet.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Opiskelijat on nyt täysin unohdettu!
| This discussion has been closed. |
Äitiyslomahan pysyy naisella yksistään. Kun lapsi on sen noin 10kk, alkaa hoitovapaa, mikä jatkuu 3-vuotiaaksi asti. Se sitten jakaantuu miehelle ja naiselle tasan.
Olen edelleen sitä mieltä, että on paljon miehiäkin, jotka osaavat hoitaa hyvin lapsia, tehdä ruokaa.. tai ainakin opettelevat nämä jutut mielellään! Siitä on vähän omituista puhua, että miehet eivät siihen pystyisi. Onhan olemassa samalla tavalla naisiakin, jotka ovat äiteinä epäsensitiivisiä, ja eivät osaa ruokaa laittaa jne. En minäkään kauheasti ruokaa osannut laittaa ennen lasten syntymää, mutta sittenpä opettelin!
Pääpointti tulisi mielestäni näissä keskusteluissa pysyä siinä, että perheiden tulisi itse saada jakaa hoitovapaa omaan elämäntilanteeseensa sopimalla tavalla. Tilanteita kun on niin monia! Sillä pakolla ei saada miehiä sen enempää jäämään kotiin, kuin nytkään. Muutettaisiin niitä arvoja työmaailmassa isillekin suotuisemmiksi. Sekin on ollut hyvä ehdotus, että vauvan synnyttyä perheeseen, kulut jaettaisiin tasan puolisoiden työnantajien kesken! Tarjottaisiin joustavampia työaikoja molemmille puolisoille, jotta töihinpaluu onnistuisi kotonaolevalta puolisoltakin aiemmin ilman, että lapsia tarvitsisi laittaa päivähoitoon liian pienenä! Tai työajat joustaisivat edes sen verran, että päivähoitoajat olisivat ihan pienelle lapselle inhimilliset: eivät pidemmät, kuin aikuisen täydet työpäivät!!