Raiskauksille kovempi tuomio!
Ota yhteyttä adressin tekijään
Re:
Raiskauksesta on mahdollisuus harkinnan mukaan saada 6 vuotta ehdotonta vankeutta, ja torkeasta muodosta kymmenen, mielestani tama riittaa, tuskin henkilo raiskaustilanteessa pelkaa yhtaan enempaa 20 vuoden kuin 10 vuoden vankilatuomiota.
En ole taysin selville mita tassa ajetaan takaa, vankien olojen huonontamista, ehdonalaiseen paasyn kieltamista, ylla mainittujen maksimirangaistusten nostamista vai tuomarikaytannon muuttamista ankarampaan suuntaan?
Varsinkin jalkimmaista harkittaessa huomauttaisin etta vaatii laajaa oikeuslaitoksen tuntemusta seka yksityiskohtaista tapauksiin paneutumista ennenkuin henkilo voi muodostaa jarkevan mielipiteen siita miten rikollinen tulisi tuomita missakin tilanteessa, mututuntumalta on turha lahtea tekemaan adresseja tai lakimuutoksia. Myoskin 'mieti jos sattuisi omalle kohdalle' tyyppiset argumentit ovat arvottomia ja voi jattaa omaan arvoonsa, kylla rikolliset pitaa tuomita samalla logiikalla sattuivat ne kenen kohdalle hyvansa.
Kaikkien tulisi ERITYISESTI ottaa huomioon etta monissa naista tapauksista kriittinen lieventava asianhaara on erittain heikko oikeusvarmuus. Kun tuomio tulee pelkkien kuulustelupoytakirjojen perusteella ja naisen ja miehen tarinat eriavat toisistaan on jokaisen sanomattakin ymmarrettava etta isoja tuomioita ei tule missaan nimessa jakaa, joten ennen tuomion kritisoimista ottakaa selvaa minkalaisten todisteiden nojalla se on langetettu. Suomen rikosoikeuden perusperiaateena syyttoman tuomitseminen on moninkertainen paha syyllisen vapauttamiseen nahden
Re: Re:
Lue uusin blogini. http://ruoska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/103540-onko-raiskaus-vakava-rikos#comment-1472101 Perustelusi ovat heikkoja ja eivät missään tapauksessa kyseenalaista kovempien tuomioiden vaatimista. Kyseessähän ei olekkaan se ettei olisi mahdollista antaa kovempia tuomioita, kyse on siitä ettei niitä anneta.
Kotimaiset taas mielisairaalaan suljetulle osastolle toistaiseksi(pysyvästi), heitä voisi käyttää lääketieteellisissä kokeissa kanien tilalla.
Haitta minkä he aiheuttaa on pysyvää, itse he nauttivat siitä.Breivikin-syndrooma.
kaveri samaa mieltä
on harmi, että näin on.Rahaa voi painaa ja veroja jaella.Mutta ihmisellä on yksi elämä.
Sinulle Ystävä
#223: raiskauksen uhri - raiskaus
Koita hoitaa se tyyppi pois päiviltä,edes henkisesti kerro hänen perheelle,suvulle ja ystäville.
Sosiaalinen media on oiva keino tuoda vääryys julki.(Facebook feikkinä jne ja muut uhrit vastailemaan)
Re:
Entä, jos joku on syyttänyt raiskauksesta mitä ei ole tapahtunut?
Otsikko
Olen miettinyt, että onkohan minutkin raiskattu? Meinaan kerran en päässyt kotiin tanssipaikalta ja oli pakko mennä yhen äijän mukaan, joka oli ollut meidän kanssa rannalla jo kaksi viikkoa. Oli mukamas tuttu Oltiin päisään kuin ellunkanat. Sitten se pakotti mut yhdyntään. Itketti kamalasti, Mutta, kun ei päässyt sieltä pois vasta kuin aamulla. Ei tullut mieleenkään, että se oli raiskaus, koska olin osasyyllinen siihen, että jouduin sinne. En mennyt enään sille rannalle, mutta hän meni ja oli kysellyt mun perään. Ei varmaan hänkään ajatellut raiskanneensa.
This comment has been removed by the site administration.
Reason for the removal: spam
http://www.adressit.com/vaarallisten_koirien_omistajat_kuriin
et varmaan ole joutunut itse uhriksi Re:
Toivon että mielipiteesi johtuu" jollain tavoin "siitä ettei asia ole itseäsi koskettanut.
Itse olen joutunut lapsena seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Nuorena 19.v jouduin useipaan otteeseen entisen poikaystäväni raiskaamaksi. Kyse on usein pelosta.. jos et anna, niin annat sitten hakkaamisen jälkeen. Kokemuksesta jo tiesin etten voi voittaa fyysisesti isonpaa ja vahvenpaa. Tilanteet päättyivät aina minun tappioksi. Poliisista ei ollut apua kuin hetken, sen opin jo lapsena. Raiskauksessa on aina kyse alistamisesta, väkivallasta, uhrin nöyryyttämisestä. Kuinka paljon väkivaltaa käytetään ei ole ollenkaan oleellista. Uhrin kärsimys ja elämän kestävä trauma ovat aina tosiasioita. Mikään ei voi niitä lieventää.
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
| This discussion has been closed. |