Hevosen teurastus helpommaksi ja kannattavammaksi

järki päähän....

/ #46 hevoselle oikein

24.02.2013 11:07

on lopettaa hevonen joko teurastamolla tai ampumalla ja ottaa lihat hyötykäyttöön. Itsellä ollut hevosia 30v ja hevosille parhaana rakaisuna olen nähnyt lopettamisen. Ei ole tullut mieleenkään myydä uransa lopettanutta jollekkin "harrastehevoseksi" koska et voi olla varma a. ymmärtääkö ostaja edes hevosen perustarpeet (ruokinta,ulkoilu,kavion ja suun hoito ym) b. ettei hevonen kuitenkin kohta kierrä ns "kauppakonina" omistajalta toiselle.Se ei todellakaan ole hevoselle laadukasta elämää!! Ja hevosen liha on hyvää,terveellistä jne....Teurashinnan noustua noita vanhoja poloisia saataaisiin pois,parempi hevosen kannalta olla kuollut kuin nälissään,janoissaan ja kipeänä. Se näiden ponityttöjen ja kukkahattutätien eläinten inhimillistäminen on yksi syy hevosenlihan huonoon menekkiin/hinnan alhaisuuteen...eihän kaveria voi syödä.....Itse olen syönyt omia kasvattejanikin,itkut on tirautettu siinä vaiheessa kun tappo on ollut ajankohtainen,mutta hevoselle se on ollut paras ratkaisu. Kannattaisin myös tuota tapporaha tukea,monta hevosta pääsisi elämässään helpommalla kun ne vietäisiin ajoissa tappoon! ps. Olen 50v nainen joka todellakin jopa rakastaa hevosia,ei muuten olisi jaksanut työkseen niiden kanssa toimia yli 30v...