Jyväskylän Keljon koulun säilyttämisen puolesta

Huolestunut

/ #10 koululaisten etu

17.03.2013 17:16

Olen seurannut useamman koulun taistelua maassamme. Sekä elänyt lapsemme väistökoulun ajan homekoulussa. Vanhemmille ei kerrota koko totuutta asioista. Jos koulu on terveysdelle vaarallinen paikka ja tarvitsee uudisrakennuksen on tärkeää löytää väistötilat läheltä kotia. Ehdotankin mieluummin ryhmien pienentämistä tekemällä ryhmiä asuinalueille parakkikouluina väistön ajaksi. On laskettava kustannúksista myös vanhemmille aiheutuvat lisäkustannukset eikä vain kaupungin kuluja. Jos vanhemmat joutuvat kuljettamaan lapsia vaarallisen koulumatkan takia ei tätä voi jättää huomiotta. Asun itse alueella josta lopetettiin hammashoitola/neuvola laskematta perheille tulevaa lisäkustannusta. Kunta olemme me! Ei voi perheiltä olla laskematta KOKO kustannuksia joita menee perheiltä lapsen koulutukseen. Tarkkailemalla vain kaupungin pudjettia ei selviä kokonaiskustannus. Kotitalouksille voi tulla uusi ratkaisu kalliimmaksi ja vielä oppimisympäristö huononee. Järki käteen!