LAUNEEN KOULUN LAPSET HÄDÄSSÄ!

Minni Salminen
Adressin tekijä

/ #238 Lisätietoa

29.03.2013 10:39

Terveydenhoitaja kirjoitti:

"HEI!
Huomasin, että olitte kopioineet laittamaani ylläolevaa viestiä adressiin komentti osastoon; laitoin viestin yksityisesti teille, toivon että suorat lainaukset viestistäni poistetaan adressin sivuilta. Kiitos."

Tässä siis ainoa lainaus, joka saa näkyä:
"Koskien pyyntöänne koosteesta ja arviosta oppilaiden ja opettajien oirehdinnan määrästä ja käynneistä luonani, olen pyytänyt ohjeistusta omalta esimieheltäni (osastonhoitaja Merja Niemelä), joka on vaatinut minua toimimaan siinä koulun ohjeistuksen mukaisesti. Eli minä en voi antaa teille mitään koosteita tai käyntimääriä oppilaiden terveydenhoitajalla käynneistä. Olen pahoillani."

Moni opettaja ja muu talon henkiökunta pelkää kertoa tilanteesta.
Heillä on selkeitä esimerkkitapauksia, miten kurjasti käy, jos näistä asioista avaa suunsa.
Näihin palaamme hieman myöhemmin.

Ja joku siis kysyi homeesta.
Siitä ei ole kyse, etteikö tiedettäisi hometta olevan. Sitä on tutkimusten mukaan ja siitä puhutaan aivan avoimesti.
Näin kerrottiin esim. vuonna 2009, eikä tilanne ole kohentunut vuoteen 2013 - vaan edellen samoja "mukayllätyksiä" on tullut:
"Lahden Launeen koulusta löytyi jälleen hometta. Koulussa on aloitettu remontti yhdessä luokkahuoneessa, jossa hometta todettiin seinärakenteissa. Vuoden 1994-1995 peruskorjauksessa rakennettu seinän lisäeristys on rakennusvirheen vuoksi kerännyt kosteutta seinärakenteisiin, jotka ovat alkaneet homehtua.
Nyt vanhoja rakenteita puretaan ja kuivatetaan, jonka jälkeen lisäeristys rakennetaan uudestaan."

Muistakaa edelleen jakaa adressilinkkiä ja vaatia ystäviänne apuun.
Lapset on saatava pois riskiympäristöstä.