VETOOMUS JYRKI KATAISEN EROTTAMISESTA

Jyrki-boy

/ #2153 Kansan petturi vuodesta 2007

03.04.2013 14:07

Pakko myöntää, että minua on naurattanut Kataisen suora valehtelu sekä eduskunnassa, että mediassa. Haastattelussa usein hän alkaa kiertelemään ja kaartelemaan sanojaan ja yrittää selostaessaan vaihtaa puheenaihetta, kun häneltä vaaditaan selityistä päätöksille, jotka saavat koko kansan veren kiehumaan. Usein haastattelija joutuu keskeyttämään Kataisen "lässyttämisen" ja huomauttamaan, että herra ministeri ei ole antanut vastausta kysymykseen. Silloin Katainen yrittää väittää, että hän ei ole perehtynyt tarpeeksi aiheeseen, jolloin hän vaatii ihmisiä ottamaan yhteyttä henkilöihin, jotka tietävät asiasta paremmin. Jos joku kansanedustaja haukkuu sanojaan kaunistellen Kataista kyselytunneilla tai muussa vastaavassa tilanteessa, silloin "Jyrki-boy" räjähtää ja vaatii kuvainnollisesti tätä kritisoijaa ristille.

Katainen puhuu isänmaallisuudesta ja puhaltamisesta yhteen hiileen. Hyvinvointivaltio ei saa murentua. Ennen vuotta 2007 hän"ärähteli" oppositiosta Vanhasen ja Heinäluoman hallitukselle, ettei se ole onnistunut sisäisessä politiikassaan turvamaan huonotuloisten ja vanhusten hyvinvointia ja estämään nuorten syrjäytymistä ja työttömyyttä. Kokoomus esitti vaalilupauksen, jossa he lupaavat korjata nämä vääryydet. Päästyään valtionvarainministeriksi Katainen ilmoittaa, että "rahahanat" lyödään kiinni ja "rahavyötä" kiristetään, mikä tarkoitti käytännössä verojen nostoa ja palveluiden leikkaamista. Työttömyys lisääntyi voimakkaasti, ja yritykset siirsivät toimintansa ulkomaille saadakseen parempaa voittoa. Katainen puhui julkisesti ulkoimaisen työvoiman hankkimisesta Suomeen, vaikka työttömyysaste on korkea. Vuoden 2008 taantuma on jatkunut Suomessa jo näihin päiviin asti.

Esimerkiksi entisestä kotikunnastani lakkautettiin käräjä-oikeus, poliisilaitos ja terveyskeskuksen toimintaa rajoitettiin esimerkiksi puhelinvaihteen siirtämisellä toiseen kuntaan ja aukiolo-ajan lyhentämisellä. Nyt siellä suunnitellaan koulujen lakkauttamista ja eri luokkien siirtämistä isompiin kouluihin. Tämä kyseisen kunta ei edes täytä Kataisen ja Virkkusen kuntamalli rakennetta, jolloin sen liittäminen toiseen kuntaan tulee varmasti puheenaiheeksi.

Nyt Katainen on julkisuudessa lainan antamisesta konkurssivaltioille, Himas-jutusta, rikkaiden veron kevennyksistä, laivatilauksien menettämisestä ja jatkuvasta verojen nostamisesta ja uusista verotettavista kohteista. Maksumiehinä toimii tavallinen veronmaksaja. Toivoisin myös itse Kataisen erottamista, ennen kun on liian myöhäistä korjata hänen vahinkojaan.