LAUNEEN KOULUN LAPSET HÄDÄSSÄ!

Minni Salminen

/ #290 Terveiset eilisestä kokouksesta 1

05.04.2013 04:56

Terveisiä avoimesta keskustelu- ja sisäilmainfotapaamisestamme!

Suuri kiitos kaikille mukana olleille - erityisesti jokaiselle puheen pitäneelle - mm. 9-luokkalaiselle koululaiselle ja 30 vuotta Launeen koulussa opettaneelle opettajalle, sairastuneiden ja koulusta pois sairastumisen vuoksi muuttaneiden lasten vanhemmille - sekä jokaikiselle muulle tilanteesta huolestuneelle ja kommentoineelle.

Selväksi kävi, että selittelyt on nyt selitelty ja vanhemmat vaativat päättäjiltä ja vastuunkantajilta tositoimia. Nyt eivät kelpaa enää "laastaritoimenpiteet" ja tutkimiset, vaan puhtaat väistötilat ja uusi koulurakennus on saatava. Parhaansa yrittäminen saa riittää, vanhemmat eivät enää suostu pelaamaan uhkapeliä lastensa terveydellä.

Sitäkin ihmeteltiin, miksi marssijärjestys on tämä?
Jos kaikki - tilakeskuksesta ja koulun johdosta lähtien - tunnustavat ongelman olemassaolon, koulun kosteus- ja mikrobivauriot ja laajat oireilut koulun jokaisessa osassa, niin miksi väistötiloja ei hankita nyt heti ensimmäisenä ja tutkita koulun tilanne sen jälkeen?

Jokainen hetki vaurioituneissa tiloissa, lisää lasten riskiä sairastua entisestään.

Päättäjät herätkää, ottakaa vastuu ja toimikaa yhtä rohkeasti, kuin itsestään, ystävistään ja tulevista Launeen koulun oppilaista huolta kantanut 9-luokkalainen puheenvuoron pitänyt tyttö tänään!

Sama tyttö keräsi eilen koululla puolessa tunnissa neljän luokan oppilailta allekirjoituksen koululaisten omaan adressiin Lahden kaupunginhallituksen pj Ilkka Viljaselle toimitettavaksi. Adressissa lukee: Tahdomme, että ratkaisette Launeen koulun sisäilmaongelmat koulussa nykyisten ja tulevien oppilaiden vuoksi.

Koululaisten hätähuuto on kuultava.