Turkistarhaus kiellettävä!

/ #279 Re: Re:

21.02.2011 21:21

#278: Vieras - Re:

Kyllä saa tukea. Miksi turkistarhaukseen maksetaan maataloustukea? Onko tämä ihan oikeaa maataloutta jossa eliitti pääsee turkkiensa kanssa kukkoilemaan? Täysin epäeettinen elinkeino joka ei edes ominvoimin pysy pystyssä. http://www.iltalehti.fi/taulukko/maataloustuet/rahtuet_kunnittain.html

Olen käsittänyt että maataloustukea maksetaan sen vuoksi että ruoan hinta ei nouse liian korkeaksi. En todella ymmärrä tätä elinkeinoa joka ei pysy pystyssä ilman veronmaksajien tukea.

Turkistarhaajille on myönnetty vuonna 2006 avustusta häkkien muuttamiseksi eläinsuojelulain vaatimalle tasolle, 38 tarhaajalle yhteensä 241 000 euroa. He saivat myös vuoden 2009 lopussa lisätukea tähän. Sen jälkeen valtio maksaa 22 prosenttia kuluista. Muutokset piti olla tehtynä 2010 loppuun mennessä, edelleenkään näin ei ole tehty. Ja sinä maksat!!!

Sitäpaitsi se työllistävä vaikutus on mittakaavoihin sijoitettuna todella pientä. Turkikset viedään 99 % kiinaan niin onhan se todella työllistävä vaikutus siellä kiinassa. Tiedän senkin ettei tämä oikeasti ole kannattavaa toimintaa, mutta niin kauan kuin me veronmaksajat maksamme viulut, meillä pitäisi olla oikeus saada tietää avoimemmin miten eläimet voi ja näiden eläinten olot on ehdottomasti jotta toimintaa millään järjellä voi jatkaa parantaa huomattavasti.

Kierot politiikot ottavat vaalirahaa vastaan tarhaajilta ja tuottajilta, sitten me kansalaiset osallistumme tarhojen viulujen kustannuksiin maataloustukiaisilla ja valtion antamilla miljoonilla. Tämä on muutenkin epäeettistä kuraa ja tämä pitää nyt loppua. Minä en halua olla kansalainen joka vielä maksan tästä kiduttamisesta.

Turkiseläinten kasvattajille on myönnetty lomitusjärjestelmätukea 2,6 miljoonaa euroa. Valtio eli sinä maksat turkistarhoille 11 päivän loman. Verotuloja näistä tarhoista ei todella ole niin että tämä mitenkään jalosti meitä muita hyödyttää. Olis kait täällä paljon muunlaisiakin elinkeinoja jotka tarvitsee valtiolta lomittajia.