SUOMALAISEN MUOTOILUN TULEVAISUUS - MUOTOILUINSTITUUTIN ALASAJO?

Vieras

/ #57

11.04.2013 07:02

Lahden päätäjät ovat täysin sivistymättömiä tässä asiassa. Lahden Taideinstituutista on Taideteollisen korkeakoulun (nyk. Aalto yliopiston muotoilun ja suunnittelun laitos) tullut jo vuosia korkeatasoisia muotoilijoita graafisia suunnittelijoita ym. jotka ovat luoneet Suomikuvaa kansainvälisillä foorumeilla korkeatasoisen muotouilun maana. Nyt on näköjään kytkykauppojen ja sivistyksen alasajon sekä ahneuden aikakausi. Pistäkää tarkasti mieleenne ne päättäjät jotka ovat tekemässä tätä. He jäävät historiaan esimerkeiksi sivistyksen ja järkevän sekä oikeudenmukaisen taloudenpidon vastaisesta toiminnasta. Lahden ja Lamkin vetovoima häviää takuuvarmasti. Alasajoa kaipaavat ammattikorkeakoulut joissa houkutellaan opiskelijoita resurssittomilla median- taiteen ja suunnittelun kursseilla. Näyttää siltä että adressi Lapin yliopiston graafisen suunnittelun osaston resurssoinnin puolesta on myös tarpeen.