Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #8959 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen

11.04.2013 14:18

#8955: Päivi - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liit

Kiitos taustoituksestasi, viestisi sisälsi paljon ainakin minulle uutta tietoa.

Kulttuurisen asiayhteyden huomioiminen ja sen mahdollinen vaikutus jakeiden kirjalliseen noudattamiseen tai niiden noudattamatta jättämiseen askarruttaa edelleen. Peruskysymyksenasettelun selventämiseksi lainaan ketjussa aiemmin esitettyä:

"Minua, alkuperäistä kysyjää, ihmetyttää myös se, että naisten ja miesten välistä suhdetta ja naisen oikeuksia voidaan tarkastella kulttuurisessa kontekstissa, mutta homoseksuaalisia tekoja ei voi. Vaikkakin naisen asemaa koskevat kohdat ovat tulkinnaltaan paljon yksiselitteisempiä. Ne ovat myös selkeitä käskyjä, joita on noudatettava."

On selvästi niin, ettei naisen asemaa käsitteleviä Raamatun kohtia juurikaan noudateta vaan ne sivuutetaan vanhentuneina tai tulkitaan sisällöltään sellaisiksi, että Paavalilla olisi varmasti vaikeuksia tunnistaa niitä ensinkään. Kun otetaan huomioon, että Raamatun näkemys homoseksuaalisuudesta poikkeaa radikaalisti nykypäivän tietämyksestämme voidaan kysyä, miksei homoseksuaalisuus voisi saada samaa armollista kohtelua kuin seurakuntien naiset ja vaimotkin.