Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

HN

/ #8973

11.04.2013 15:16

Yritetään kommentoida asiallisesti ja hyvää kielenkäyttöä käyttäen. Mozart sanoi etä kaikki tunteet, kielteisetkin, on hänen mielestä esitettävä musiikissa hyvällä tyylillä, kauniisti. Luther taas antoi / kirjoitti joskus hyvinkin räiskyvästi - ja tyyli meni vähän yli laidankin; ja antoi näin huonon esimerkin. Mutta seuratkaamme Kristusta (ne jotka haluavat,tai muita hyviä esimerkkejä). Jopa ristillä hän toimi yllättävän hienosti. Toisaalta hän joskus lausui kovat sanat - fariseuksille. Mutta kuka on tänään fariseus? Tiedämmekö sitä varmasti? Meidän on varmaan syytä ajatella mitä sanomme ja puhumme, koska "miehen viha ei te sitä mikä on oikein Jumalan edessä"- Kuka tietää mitä se "pyhä viha" on. Jokainen koetelkoon itseään tässä suhteen. Viha, tyylitön puhe yms on ala-arvoista. Olkaamme sitä mieltä mitä olemme, mutta sanoilla ja teoila on yleensä aina seuraukusia. Oikea viisaus on sävyisä. Mutta mielipidelleen jokaisella on oikeus. Joskus se on kuitenkin parasta miettiä kauan ennekuin ilmaisee mitään.