Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #9415 Re: Re:

13.04.2013 08:56

#9411: Päivi - Re:

Sukupuolineutraalilla tai oikeammin sukupuolisensitiivisellä kasvatuksella ei ole mitään tekemistä avioliittolainsäädännön kanssa. Sen sijaan sukupuolistereotypioiden purkaminen on yhteydessä yhteiskunnan yleiseen liberalisoitumiseen ja ihmisten haluun vapautua heille ennalta ulkopuolelta asetetuista rooleista ja odotuksista.

Mainitsemasi ruotsalainen varhaiskasvatusyksikkö on tehnyt muun muassa niinkin radikaalin muutoksen kuin vaihtanut sukupuolispesifit persoonapronominit Ruotsissa vanhastaan tunnettuun uudismuotoiluun "hen". Onko tämä mielestäsi omiaan johtamaan kansakuntia rappioon ja sekoittamaan ihmiset täysin sukupuolettomiksi? Ennen kuin vastaat niin huomauttaisin, että tästä ihan läheltäsi löytyy kieli, jossa kaikkiin ihmisiin heidän sukupuolestaan riippumatta viitataan samalla sanalla "hän".

Linkistä voi kuunnella Ylen radiokanavalla esitetyn ohjelman, jossa keskustellaan sukupuolisensitiivisestä kasvatuksesta - mitä se on, mitä se taas ei ole. Asiantuntijavieraana kuullaan Folkhälsanin Sara Sundellia: http://areena.yle.fi/radio/1819941