LAUNEEN KOULUN LAPSET HÄDÄSSÄ!

Minni Salminen

/ #371 Re: Re: Suomen vanhempainliitto tukee

19.04.2013 05:28

#370: MikkoK - Re: Suomen vanhempainliitto tukee

Olemme olleet koko tilanteen ajan yhteydessä Suomen vanhempainliittoon ja tuki on tosiaan ollut vahva ja meitä on kannustettu lakkoon.

Tässä terveisiä liitolta:
"Valtioneuvoston asetus (380/2009) linjaa, että oppilaan ja opiskelijan terveyden edistämiseksi on kouluyhteisön ja opiskeluympäristön terveellisyys ja turvallisuus tarkastettava joka kolmas vuosi. Tarkastuksessa todettujen puutteiden korjaamista on seurattava vuosittain.

Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteita täydennettiin 29.10.2010 tärkeällä kirjauksella:

”Oppimisympäristön turvallisuutta tai terveyttä vaarantaviin tekijöihin puututaan heti.”

"Kun koululakko on ohi, arvioidaan saavutetut tulokset. Asiat eivät usein tapauhdu hetkessä, mutta pitkäkin tie on aloitettava ensimmäisillä askelilla. Sen me kasvattajina tiedämme. Toisaalta asioita tapahtuu nopeasti - siellä, missä on tahtoa, on tie. Jos vanhempien viesti kuullaan, vanhempienyhdistyksen kiitokset kunnan päättäjille ja vastuunkantajille ovat paikallaan, vaikka taustalla olisikin vuosien laiminlyönnit ja väärinarvioinnit."