Älä tue Autismi- ja Aspergerliittoa!

Ella
Vieras

/ #5 Siitä on haittaa jos "vammainen" itse uskoo sen olevan vamma.

26.02.2011 22:21

#4: Jorma mela - vähän olen erimieltä

"Mulle se on ihan sama vaikka vasenkätisyyttäni pidettäisi vammana - mitä ihmettä se haittaa."

Tuossa se juttu piileekin. Et selvästikkään pidä vasenkätisyyttäsi vammana,etkä varmaankaan siten yritä selitellä vasenkätisyydelläsi esim. masennustasi, vankilaan joutumistasi, rumuuttasi, ylipainoa, heikkoa laskutaitoa tai ties mitä muuta.

Tätä tuntuvat tekevän hirveän monet as-palstalaiset. Tyyliin olen työtön koska mulla on tämä asperger, en ole voinut opiskella koska mulla on tämä asperger, en voi siivota ja kämppäni näyttää kaatopaikalta koska mulla on tämä asperger, en saa tyttöystävää varmaan koska minulla on tämä asperger, vaikka siis todellisuudessa olisin vain ruma, en voi elää normaalissa yhteiskunnassa koska en mene ajoissa nukumaan koska minulla on tämä asperger, vaikka tästäkin todellisuudessa selviäisi sillä että hommaisi työn jossa ei tarvitse herätä aamulla aikaisin tai vaihtoehtoisesti opettelee menemään nukkumaan niinkun ihmisillä on tapana vaikka se onkin vähän tylsää. Osa asseista ja varsinkin monet assi lasten vanhemmat tuntuvat pistävän kaikki vikansa ja henkilökohtaiset ihme tapansa tai piirteeensä aspergerin piikkiin ja sitten selittelevät niitä vielä ulkopuolisille, ja tämän seurauksena muut pitävät asseja ihan kehareina. Ja ihemekös tuo kun assiuteen tuntuu näiden ihmisten kuvausten perusteella kuuluvan yhtä jos sun toista vikaa ja häiriötä.