Turkistarhaus kiellettävä!


Vieras

/ #386 Re: Vastaus sinulle 383

01.04.2011 14:07

#384: - Vastaus sinulle 383 

 No minä kommentoinkin lypsykarjatilan emäntänä. En tiedä mistä syystä turkistarhaajat eivät käytä eläinlääkärin palveluja. Ehkä siihen asiaan kannattaisi teidän elukkatohtoreiden puuttua ja tarjota heille palveluanne. Eikös valvontaeläinlääkärit voisi tehdä turkistarhoillekkin ennakoivanterveydenhuollon käyntejä?

Se vaan on ihan oikeasti tosiasia, että teidän eläinlääkäreiden apu on kiitettävän nopeaa ja tehokasta kun taas me ihmiset saamme varsinkin täällä maaseudulla turhan usein odotella päiviä lääkärille pääsyä. Oman paikkakuntani tilanne on jo vuosia ollut se, ettei meillä ole vakituista lääkäriä vaan olemme keikkalääkäreiden armoilla. Jos sellainen saadaan tänne yhdeksi päiväksi viikossa, on sanommattakin selvää ettei kaikki apua tarvitsevat saa aikaa. Sama tilanne on monella muullakin paikkakunnalla, joten kyllä eläinten asiat ovat siinä suhteessa paremmin kuin ihmisten. Se on tietenkin eri asia haetaanko apua eläinlääkäriltä vai hoidetaanko itse sitenkuin se on mahdollista.

itse olen kiitollinen oman eläinlääkärini apuun ja valvontaeläinlääkärin käynnit ovat mielestäni erittäin hyödyllisiä meille tuottajillekkin. Sitä monesti "sokeutuu" omaan työhönsä ja ulkopuolinen asiantuntija on hyvä osoittamaan epäkohdat. Ennakoivaterveydenhuolto taas säästää selvää rahaa jo jos sen avulla saadaan yksikin utaretulehdus estettyä.