Turkistarhaus kiellettävä!

/ #387 Re: Vastaus sinulle 383

01.04.2011 16:31

#384: - Vastaus sinulle 383

Kyllä se pitää paikkansa mitä 383 väittää.

Tässä eräänä aamuna huomasin Simpukka-lehmälläni äkillisen utaretulehduksen. Kunnaneläinlääkäri oli lomalla, mutta puhelimeen vastasi reipas sijainen joka kurvasi parin tunnin päästä pihaan, antoi tarvittavan hoidon ja jätti lääkkeet jatkohoitoa varten. Simpukan tilanne oli siis pian hoidossa.

Seuraavana päivänä aloin epäillä tyttärelläni poskiontelotulehdusta. Soitto terveyskeskukseen paljasti, ettei lääkäri ole koko viikolla paikalla ja ainoa terveydenhoitaja, jolla on lupa/taito tarkastaa poskionteloiden tilanne oli kahden viikon lomalla. Neuvottiin soittamaan päivystykseen heti kun päivystysaika alkaa. Sainkin ajan lähimpään, 80 kilometrin päässä sijaitsevaan päivystykseen KELLO 22.50. Tarkalleen 73 minuutin odottelun jälkeen pääsi 8-vuotias tyttäreni viimein lääkärin luo väsyneenä ja kiukkuisena. No lääke tyttärenkin tulehdukseen saatiin viimein, mutta kun aamulla vähäisten yöunien jälkeen lypsin Simpukkaa en voinut muuta kuin todeta miten paljon paremmin eläinten asiat tässä maassa ovat!

Ja tätähän 383 ilmeisesti tarkoitti!