Rakentavan keskustelun puolesta ev.lut. kirkossa

Yksinäinen huolehtija
Vieras

/ #16 Kristityt yhdistykää

02.04.2011 09:05

En vastusta naispappeutta, mutta minkä takia hermostutaan siitä, ettei joku sitä hyväksy? Rakentavaa keskustelua he ovat mielestäni käyneet ja totta puhuen ihmettelen, että viitsivät vielä tässä kirkossa roikkua, koska juuri heitä kohtaan keskustelu on ollut välillä täysin asiatonta. Jos Jumala on antanut jollekin peränpitäjän osan muistutuksena siitä, mistä ollaan tultu, niin minkä he sille mahtavat? Ja kuka meistä länsimaiden mukavuudenhaluisista ihmisistä tietää totuutta enää mistään? Ettekö te todellakaan ymmärrä, että meillä kaikilla on oma tehtävämme? Esim. helluntailaisten (en ole helluntailainen, enkä ole koskaan käynytkään) tehtävä on pitää Ilmestyskirjan rikasta perintöä yllä. Ja ihan vain siltä varalta, jos se sattuu olemaan totta (itse kallistun sille puolelle, että on sangen totta). Minkäänlaista hengellistä ylimielisyyttä en tunne ketään kohtaan.

Se on totta, että saattaa hyvinkin olla, että Jumala käytti naispappeutta täkynä, jolla sai Luther-säätiön perustettua, koska johonkinhan se evankeliumi täytyy turvaan viedä tällaisina aikoina. Jos te olisitte itse halunneet pysyä yhdessä, niin olisitte etsineet paikan, jossa he voisivat kirkossamme olla, maallistuneen lehdistön eteen ei tarvitse tämmöisistä asioista lähteä tappelemaan. Suuri yleisö on niin välinpitämätön, ettei se tiennyt edes tällaisen olemassaolosta, ennenkuin siellä jostain kumman syystä haluttiin ajaa jokin pieni vähemmistö ulos ja käyttämään vieraantunutta yleisöä, joka ei tunne asioita, kapulana jossain valtataistelussa, jota täällä ilmeisesti käydään.

Mielestäni kaikki nämä joita tässä parjataan ja huiskitaan, on kyllä sitä, että ensimmäisiä palvelijoita aletaan lyömään. Itse olen keskikristitty ja uskon, että olen aika pian vuorossa, koska uskossani on sen verran klassisia piirteitä kuten: En todellakaan pidä Jeesusta puusepän poikana, joka tuli puhumaan viisaita. Saatte heittää leijonille, mutta Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, Vapahtaja, täytti lain ihmisten puolesta, kärsi rangaistuksen ihmisten puolesta ja nousi kuolleista. Joka ikinen ihminen tällä planeetalla tulee kuulemaan sen viimeistään kuolemansa jälkeen ja saa vielä siinä tehdä parannuksen. Jumala tietää sen, että miksi muut eivät usko, joten en ole tässä ketään tuomitsemassa minnekään.