Raiskauksille kovempi tuomio!

/ #215 Re: Pakko kommentoida

04.04.2011 14:09

#178: Lina Lang - Pakko kommentoida

No, tähän vastaisin, että miksi edes tehdä lista pahemmista asioista kuin raiskaus, koska se ei pidä jokaisen uhrin kohdalla paikkaansa. Jos sinusta tuntuu, että vanhempiesi itsemurhayritykset ovat kamalampia kuin raiskaus, niin et voi yleistää, että jokainen ajattelisi samoin. Jokaisen uhrin toipumisprosessi ja prosessin eteneminen on yksilöllinen. Ja sitä paitsi, joissakin tapauksissa uhrilla on ollut realistinen pelko siitä, että tekijä joko hakkaa hänet pahoin tai voi jopa tappaa. Itse olen joutunut myöskin raiskatuksi ja sanon suoraan, että se oli elämäni pelottavin kokemus ja toiseksi pahin, mitä olen kokenut. Vielä pahempi on ollut vain leikkaus lapsena, josta elämäni jatkuminen oli kiinni.

En kannata mitään, "munat pois ja linnaan" juttua, koska minusta useimmat seksuaalirikokseen syyllisteneet ovat enemmän vankimielisairaalan tarpeessa. Vankilarangaistuksien pituuteen, niin pidemmät tuomiot voisivat olla paikallaa, mutta enemmän olen kuitenkin huolissani tästä asenneilmapiiristä, mikä vallitsee oikeuslaitoksissa. Tuomioita annetaan lievemmästä luokasta, vaikka mahdollisuus olisi käyttää kovempaakin luokkaa.