Kristityt Sanoma-konsernille: lopettakaa heti vihakampanja

Vieras

/ #231 ero maakuntien valtalehtiin silmiinpistävä

12.04.2011 21:55

Maakuntien valtalehdissä kirjoitetaan ev.lut. kirkosta enemmän kuin Hesarissa - ja lisäksi normaaliin sävyyn. Kerrotaan esim. seurakuntien järjestämistä tapahtumista samalla "normaalin positiivisella" lehtityylillä kuin ei-hengellisistä tapahtumistakin. Hesarin suhtautuminen ev.lut. kirkkoon ja yleensä kristinuskoon on selvästi negatiivista! Eron huomaa kyllä, jos lukee vähän aikaa esim. Turun Sanomia tai Aamulehteä.

Toivoisin, että adressissa ilmaisu "kirkkoon kuuluu" (niin ja niin monta prosenttia kansasta) voitaisiin korvata sanoilla "evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluu...". Tuo pelkkä "kirkko" pistää aina silmään, koska kuulun yhteen vapaan suunnan kirkkokuntaan, mieheni kuuluu toiseen. Lehdissä kirjoitetaan aina pelkästä "kirkosta" kun tarkoitetaan ev. lut. kansankirkkoa, unohtaen että maassa on jonkin verran ortodokseja, helluntailaisia ja muihinkin pienempiin kirkkokuntiin kuuluvia.