Vaadimme ruoan arvonlisäveron alentamista Saksan (7%) tasolle

sire

/ #64 Re: Vai herneitä ja porkkanaa kera sipulin ja OBS: JOTKUT SYÖVÄT ELÄÄKSEEN

25.07.2013 07:07

#51: -

Kuka tuollaisella elää ja voi hyvin? Herneiden kypsentäminen on pitkällistä, johan siinä sähkölaskukin kasvaa, hm! Jos olet koskaan ateriaa valmistanut tiedät kuinka paljon sen rakentamiseen joutuu käyttämään aineksia leipää, maitotuotteita ja vihanneksia unohtamatta. Viime kerralla tekemääni keittoon (3 litraa) /kaksi aikuista ja pian 3-vuotias kasvava lapsi : Tarjouslohta 600g,neljä porkkanaa,purjoa (kesäsipulikin käy vaan oli loppunut),nippu tilliä,uusia perunoita,puolet ruokakermapurkista mausteet mukaanlukien, esim.kalaliemi. Kaikki ne maksavat, jos aikoo kunnon aterian valmistaa. Keitto oli kahdeksi päiväksi, sen lisäksi tarvitaan leipää ja levitettä,maitoa, jossa laktoosi vähäistä (tosi kallista per purkki ja mihinkä se yksi riittää),tavallista maitoa. Aamupala on syötävä, eikä nälkäisenä tule uni, eli ilta vaatii oman osansa. Siitä voi alkaa laskea juuston, salaatin,kurkun yms. hintoja lisäksi ja kaikkea sitä, mitä koko päivän jaksaminen maksaa. Ruuassa on oltava vitamiineja ja "hivenaineita". Itse en jaksaisi tuollaisella hernekeitolla, on siinä oltava lihaakin. Kuka tässä ilmaista ruokaa on odottanut, se vain maksaa todellakin liikaa ja mitä isompi perhe, sen enempi ruokaa ostettava, eli suuri osa tuloista valuu siihen, että meidän pitää elää -muuten käy kuin mu......sen hevoselle:KUN SE OPPI OLEMAAN SYÖMÄTTÄ, SE POTKAISI TYHJÄÄ. Sairastuvuus/terveenä pysyminen on SUHTEESSA RUUAN TASOON. Ruuan takia sairastetaan, ja se taas lisää menoja terveydenhuollossa. JÄRKEÄ, EI ASIATTOMIA KOMMENTTEJA!!!