Ei moottoripyörien määräaikaiskatsastusta

/ #116 Re: Kannatan ehdottomasti

14.08.2013 16:15

#33: Janne 69 - Kannatan ehdottomasti

Ensimmäiseksi, moottoripyörä on monelle harrastus, kuten toisille esim. autoilu tai jääkiekko? Moottoripyörän vakuutukset ovat pääsääntöisesti halvemmat kuin autoissa, lukuunottamatta riskiryhmäpyörät. Itselläni 650 smotossa 400e vuodessa osakasko. Toiseksi, sileät katurenkaat pitävät kuivalla asfaltilla paremmin kuin hyvässä urassa olevat. Kuinka moni motoristi vartavasten lähtee ajamaan sadekelillä? Ei siinä kuviot auta jos maantiellä tarpeeksi isosta lätäköstä ajaa.

Kuten monet muut motoristit, pidän pyöräni hyvässä kunnossa, niin teknisesti kuin ulkoisesti. Ja kyllä äänenvaimennusta hoitaa crossiyamahan orkkisputki. Suoraan sanoen nautin ärsyttää pyörän äänimaailmalla teitä ihmisiä ketkä eivät tiedä oikeastaan moottoripyöräilystä/pyöristä yhtään sen enempää, kuin tekniikastakaan.

Kumpikohan on turvallisempaa, tietä ylittävä jalankulkija huomaa meluisan pyörän jo kaukaa, vai uuden hiljaisen maahantuojan kontista vedetyn pyörän vasta kun on liian myöhäistä? Moottoripyörät ovat hyvin pieniä komponentteja liikenteessä, vaikka me kuskit huomaamme katua aikeissaan ylittävän jalankulkijan, valitettavan usein ei hän huomaa meitä. Ääni on silloin tapa varoittaa/herättää huomiota.

Kevytmoottoripyöräajoilta muistan kun sain harjoitusluvat, vakionelitahtisella keskustassa ajo tuotti usein vaaratilanteita, koska jalankulkija ei osannut kiinnittää huomiota, valppaana sai tangon takana olla. Putkiston vaihdon jälkeen ei hypitty eteen. :)

EHDOTTOMASTI EI! TÄLLE VASTENMIELISELLE IDEALLE.