Muutos Kimmo Pyykkö-museoon

Vieras

/ #71 Valitan koska osaan...

30.08.2013 14:16

En asu enää kangasalla mutta asuin. Olen opiskellut matkailua ja kangasalaa paikkana, nuoren ihmisen silmin katsoessani voin todeta - tämä niin tulee olemaan suuri mätämunaus! Museo kulttuurimielessä on tietenkin aina kiinnostava idea, koska sen luullaan tuottavan rahaa, oli kulttuuri mitä tahansa niin jos siitä kiinnostuneita riittää niin rahantuloa ei voi estää. Tämä ei valitettavasti ole mielestäni todellakaan kyseisen museon tulevaisuus.

Itse en edes välitä kyseisestä henkilöstä vaikka kuinka tietäisin mitä on tehnyt elämänsä aikana ja vaikka olenkin vielä nuori en ajattele pinnallisesti pelkästään nuorten asioita ja etua. Olisi mukava jos kotimaisemassakin olisi joku kaikille yhteinen paikka jossa harrastaa ja toteuttaa itseään tai vain nauttia, taidettakin sivustakatsojana. Tottakai Kimmo Pyykkö voisi saada oman nurkkauksensa siksi aikaa kun kiinnostus lakkaa.

Mistäpä sitä nykynuorisokaan enään löytää hyvän paikan vain nähdä kavereita kun kaikkialta häädetään pois häiriön takia? Onko tullut mieleen että jos olisi paikka jossa saisi olla rauhassa ja viettää aikaa/ vaikka sitten järjestää juhlat ja välillä rellestää, niin myös häiriöt ei toivotuissa paikoissa loppuisivat? Miten olisi yhteinen kerhohuone vaikkapa - tilaa voisi varata ja ylläpito saataisiin varausmaksulla? Varausmaksu tai tilavuokra korvaisi kaiken mikä vahingossa sattuisi hajoamaan. Nuorille ja muille joilla varoja on vähemmän: vuokraat tilan summalla x joka palautetaan vähennettynä summa y mikäli olet hajottanut tilassa jotain... Onko kangasalla yhtäkään kunnollista treenikämppää? (se ei vaadi paljon kun bändillä on omat laitteensa ja soittimensa.)

Entäpä vanhempi sukupovi? Päiväkahvikeskustelukin olisi tietty mukavempaa jos sen voisi tehdä välillä muualla kuin kotona, useamman tuttavan kera? Ja jos kerta kuvanveistäminen on oikeaa kulttuuria "kulttuuritaloon" niin ovat myös musiikki, tanssi, teatteri ja kuvataide... Liikeneeko rakennelmasta näille pienintäkään nurkkausta?

All I´m saying is - use the head not your opinion! Mikä on pitempiaikaisesti kannattavaa, kahden vuoden sopimus, museo aiheesta joka kiinnostaa paikallisista ehkä ? kuinka monta ja ulkopuolisista voin todeta että määrä on pienempi. Asun nykyään Tampereella enkä mistään hinnasta lähtisi Kimmo Pyykkö museoon, olisipa ikäni tai kiinnostukseni mikä tahansa. Miten on ajateltu että museo saa kävijänsä? Onko tullut mieleen että mainostaminenkin maksaa? Kaikki tieto ei vain aina ota tuulta siipiensä alle vain suusta suuhun huhupuheena.

Olenko ylpeä kertoessani olevani kotoisin Kangasalta jos paikalle tulee suoraan keskelle keskustaa Kimmo Pyykkö museo? Rehellisesti sanottuna, En, enkä tule olemaan sitä enää koskaan. Olen kyllä ylpeä kun muistan kasvaneeni siellä ja katson paikkaa sellaisenaan mutta kaikki minkä yhteydessä voi mainita sanan kunta, ylpeyteni katoaa tuon sanan myötä. Olen vain huomannut että päätökset tehdään jonkun muun mielivallalla kuin kuntalaisten. Mistään ei tarvitse kysyä ja jos kysytään niin kysytään vääriltä ihmisiltä jotka kannattavat kaikkea mitä satutaankaan päättämään.

Kun seuraavan kerran käyn kotona ja näen keskustassa käydessäni surkuhupaisen kännissä olevia nuoria, vanhoja pakostakin kaavoihinsa kangistuneita ja niitä joilla ei muuta olisikaan kuin aikaa tehdä tai harrastaa edes jotain - syytän kaikkia maailman museioita, jotka rakennetaan mielivaltaisin päätöksin...

Kiitos ja anteeksi...