Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi

Elli

/ #205 Vanhemmilla pitää olla oikeus itse päättää kumpi heistä jää kotiin!

03.09.2013 08:52

Tällainen adressi ei varmasti vaikuta millään tavalla kaikkitietävien herrojen ajattelumaailmaan. Toivoisin kyllä asian olevan toisin! Meidän perheessä isä varmasti olisi mielellään jäänyt lapsen kanssa kotiin, mutta valitettavasti se ei ole ollut taloudellisesti mahdollista. Mies tienaa selvästi enemmän kuin minä. Oma lapseni on nyt jo vähän yli 2-vuotias, joten kotihoidontukiaikaa meidän perheessä on jäljellä vuoden verran. Päivääkään en vaihtaisi pois! Vanhempi lapsi on jo 11-vuotias ja itsellä on ikää sen verran, että lapsia ei meille enää hyvinkään todennäköisesti tule. Työpaikkakin on odottamassa ja endin varmasti sitäkin puolta tehdä riittämiin. Omassa kaveripiirissäni moni äiti on palannut pian äitiysloman jälkeen töihin, mutta löytyy niitäkin jotka ovat oleet lasten kanssa pitkään kotona. Kaikki perheet ovat erilaisia, joten tällainen asia pitäisi olla jokaisen perheiden itse ratkaistavissa.