Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi

Kotiäiti pienen ajan elämästään

/ #226 Re: Re: ehdotan kosteus ja homemittausta

04.09.2013 21:31

#225: ,mml - Re: ehdotan kosteus ja homemittausta

Ei mitään itsekeskeistä ole siinä, että isätkin hoitaa lapsiaan. Kannatan ehdottomasti tasa-arvoa tässä asiassa, tapa on vain väärä. Meillä mies jäisi mielellään kotiin, ja minä mielelläni menisin nyt heti töihin, mikäli miehen työn luonne sen sallisi. Vaan ei salli. Niinpä hoidan lapsiamme kotona, kunnes nuorempikin on 3 vuotta. Eli vielä vuoden verran. Yhteensä viisi vuotta olen sitten ollut kotona. Mielelläni antaisin tuosta osan miehellenikin. On jokseenkin kieroutunutta, että jos haluaa hoitaa itse omia lapsiaan, kun he ovat aivan pieniä, pidetään laiskana ja yhteiskunnan varoilla elävänä. Niin onnetonta korvausta saa kotihoidosta, mutta kun lapsi menee toisten hoidettavaksi, onkin hoitajan palkka toisenlainen. Ja jos veronmaksajien varoja säästäen hoidan lapseni kotona, se on väärin?!?

 

Rahasta tässä on kyse. Aivan sama hallitukselle (ja näemmä monelle kansalaisellekin), miten lapsi hoidetaan, kunhan se maksaa mahdollisimman vähän. Vielä parempi, jos lapsia ei syntyisi ollenkaan, kun kerran ei voida heitä itse täysin elättää. Mutta sitten varmaan voimme unotaa eläkkeiden maksun (säästä itte palkastas), julkisen terveydenhoidon (tätähän toki jo ajetaan täysillä alas, joten kaikki yksityiselle maksamaan itse omat kulunsa), vanhustenhoidon, teiden kunnostukset, KAIKEN mihin verovaroja käytetään. Etenkin, jos täällä ei enää saa lapsia saada, ellei ole todella rikas, loppuu meillä tulevaisuudessa veronmaksajat.

 

Mutta hei, olemme hyvinvointivaltio. Viedään vain vähätuloisilta ja heikompiosaisilta kaikki!