Kannabis lailliseksi

helsinki

/ #34

23.12.2006 16:19

Olen nyt muutamien vuosien ajan seurannut hyvin läheltä tätä kannabis-kulttuuria. Päivästä toiseen mua ollaan yritetty saada aivopestyä suuntaan tai toiseen. Pahemmin en ole tätä asiaa kommentoinut, mutta nyt voisin kertoa muutaman asian rehellisesti, jotka olen itse huomannut. Elän kannabiksen käyttäjän kanssa samassa asunnossa nyt toista vuotta (hän on siis avomieheni). Vuosi sitten tämä kihlattuni lopetti kannabiksen polton osittain painostuksestani. Tilalle tuli alkoholi. Ja kun alkoholi astui elämäämme, elämästämme tuli täyttä helvettiä. Alkoholistin kanssa eläminen on 100 kertaa kamalampaa kuin polttelijan. Oikeastaan niitä ei voi edes verrata. Viime keväänä erosimme, mutta palasimme yhteen syksyllä, kihlattuni lopetettua kaljan kittaamisen naamaan joka päivä. Siitä asti elämä on sujunut mutkitta. Tilalle tuli siis taas kannabis. Haittapuolia kuitenkin on selkeästi tässäkin. Ensinnäkin.. aamuisin hänellä on suuria vaikeuksia herätä ja lähteä aamuisin töihin. Valittaa usein pöhnäistä oloa ja on hyvin hajamielinen. Vaikutuksen alaisena ei ymmärrä aina mistä puhutaan, joudun toistamaan asiat moneen kertaan. Kysyy usein että mistäs me puhuttiinkaan. Rahan menoa ja iljettävä kotonani leijuvaa hajua en myöskään katsoisi hyviksi puoliksi. Ja ainahan siinä on se kiinnijäämisenkin pelko. Mielestäni kannabiksen laillistamisessa olisi niin hyvät kuin huonotkin puolensa, en ole varma vielä kumpaan suuntaan vaakani kallistuu. Tunnen myös paljon henkilöitä, jotka ovat siirtyneet kannabiksesta essoihin, piriin tms. Eli ovat ns. sekakäyttäjiä ja ihan pihalla tästä todellisuudesta. Että kyllä siinä portaikkoteoriassa varmasti on jotain perää. Toisaalta oon niin vastaan ja toisaalta puolesta. Täytyy miettiä. Mut mitä tapahtuukin ni jokainen silti taplaa tyylillään.