Maahanmuuttajien tuet

/ #1572 Re: Re: idiootit

27.09.2013 19:46

#456: Petri Mäkinen - Re: idiootit

Maahanmuuttajiin siis kuuluu hyvin erilaista väkeä. Kaikkia ei koske samat lait, vaan esim. turvapaikanhakijat ja eu-maista muuttaneet ovat eri lakien alaisia. Oma vävyni on tulllut tänne parisen vuotta sitten toisesta eu-maasta, on tällä hetkellä työnhakija ja saa samat pvärahat kuin kantasuomalaiset, samoilla ehdoilla, ei yhtään ylimääräistä mistään tai jotain ns. erkoiskohtelua. Jospa tämä tieto helpottaa oloa. Totta on, että eräillä ryhmillä tuet on huomattavasti suuremmat kuin kantaväestöllä. Ei pidä näitä etuja saavia syyttää, vaan päätösten tekijöitä. Ja lisäksi, eräät maahanmuuttajaryhmät eivät edes saa tehdä töitä, koska heille ei myönnetä työlupia. Se on harmi, sillä juuri työnteko on tehokkainta sopeuttamista, kotouttamista.

Olin itse paluumuuttaja, enkä saanut Suomeen tullessani yhtään mitään lisää, vaan ihan samoilla ehdoilla työnhakijana kuin suomalaiset, samoilla pvärahoilla. Milloin paluumuuttajille on jotain enempää sitten maksettu? Aloitin elämäni lasteni kanssa omassa kotikaupungissani, kirppiksiltä ja lahjoituksina lähipiiristä hankittiin ekat huonekalut yms. Ei tartte siis olla paluumuuttajillekaan yhtään katkera, että tässä rikastuttaisiin. Paluumuuttajathan ovat sitä paitsi suomalaisia, ainakin sukujuuriltaan jollei ole jo aiemmin asunut Suomessa.

En lähde tätä addressia siksi allekirjoittamaan, koska tuo maahanmuuttaja-määrittely on niin epätarkka, epämääräinen ja antaa väärän kuvan eri taustoista tulevista ulkomaalaisista. Osittain kyllä oikealla asialla, mutta vaatisi tarkennusta. Tämän takia myös epäilen addressin tekijän tietämystä asioista, niissä vaikuttaa olevan puutteita vai onko tahallisesti jätetty tarkentamatta asioita.