Ryhmäkanne saatava ympäristölakiin

Vieras

/ #41 Re: Ongelma

20.12.2013 07:39

Olavi Saastamoinen Kyllä panee huokaamaan ja syvään, kun ajattelee mitä on odotettavissa. Hallitus ajaa kaivos 2030 hanketta kuin käärmettä pyssyyn. Puhutaan kyllä kauniisti luonnonsuojelusta ja tehokkaasta viranomaisvalvonnasta ja Eu:n määräämästä vesistöjenpuhdistushankkeesta 2015. Samaan aikaan ylistetään miten elintärkeää kaivannaisteollisuus on maallemme, kun se tuo työtä ja leipää suomalaisille. Totta on että osa työpalkoista jää suomalaisille, mutta ei suinkaan kaikki. Osa työvoimasta tuotetaan ulkomailta, varsinkin johtajat. Heille tarjontaani suomalaisten toimesta mahdollisimman hyvät olot, että viihtyisivät maassamme. Valtio ja kunnat rakentavat kaivoksille maantiet ja rautatiet. Kaivos saa pitää löytämänänsä aarteet, jalostaa ne ja käärii miljardivoitot liiveihinsä. Toisaalta taas, jos homma ei kannatakaan" hyväntekijä" häipyy vähin äänin raiskaamaan ja imemään verta jostakin toisesta Hölmölästä. Lapsillemme ja lastemme lapsille annamme perinnöksi raiskatun maan ja saastuneet vesistöt. Pahimmassa tapauksessa ammoisiin aikoihin myrkkyjä vuotavat ja radioaktiivista säteilyä tuottavat kivikasat. Tätäkö me haluamme? Tämäkö tuo onnen ja autuuden Hölmölään?

#2: Olkku - Ongelma