Kaikille susille kaatolupa

Kirkkonummi

/ #2 Voi epäpyhä yksinkertaisuus

13.05.2008 15:48

Ei luulisi että kukaan enää nykymaailmassa päästäisi päivänvaloon tällaista "tappakaa sudet -ehdotusta". Putkinäkö on päässyt aika pahaksi - kuten myös noilla puolellasadalla addressin allekirjoittajalla. Valitettavasti tyhmyys on rajattomasti uusiutuva luonnonvara.

Koiranomistajana(kin) voin sanoa, ettei susi syö koiraa josta pidetään kunnolla huolta. Jos taas koiraparka on pihalla kettingissä satoi tai paistoi, on sen syöminen lähinnä armomurha. Susia on turha syyllistää oman piittaamattomuuden takia. Ajokoirat taas riehuvat metsässä metsän ehdoilla; siellä parempi peto voittaa. Vai pitäisikö suden muka tietää, että tuota koilottajaa ei saa syödä kun sillä on panta kaulassa?

Mitä taas tulee vasikoihin ja lampaisiin, laskekaa huviksenne kuinka monta eläintä on oman perheenne takia teurastettu. Tiedoksi: Ne kaupan hyllyillä olevat lihapalat on revitty ihan oikeista eläimistä, jotka on tapettu ihan vaan teidän takianne.
Millä logiikalla ihmisen (usein turhaan) suorittama tappaminen on hyväksyttävämpää kuin eläimen elääkseen tekemä luonnollinen käyttäytyminen?

Sitäpaitsi susien tekemät vahingot voi laskea parin käden sormin - ja kaiken lisäksi ne pääsääntöisesti korvataan.

Get a life and shut up.