ITSENÄISYYDEN, KANSANVALLAN, IHMISOIKEUKSIEN PUOLESTA

/ #14

03.01.2007 08:37

MIKSI "EUROOPAN PERUSTUSLAKISOPIMUS" HYVÄKSYTTIIN KANSALAISIA KUULEMATTA

EUROBAROMETRIA 66 (KANSALAISMIELIPIDE EUROOPAN UNIONISSA. SYKSY 2006. KANSALLINEN RAPORTTI. SUOMI) laadittaessa "[k]ansalaisilta kysyttiin, kannattavatko vai vastustavatko he kehitystä kohti Euroopan poliittista unionia. Suomalaisista 36 prosenttia sanoi kannattavansa tämän suuntaista kehitystä, kun taas 50 prosenttia kansalaisista vastustaa sitä".

Sanottu Eurobarometri siis osoitti, että AINOASTAAN VÄHEMMISTÖ Suomen kansalaisista KANNATTAA SITÄ EU:N KEHITYSTÄ, JOTA "Euroopan perustuslakisopimus" ILMENTÄÄ.

PALJON ENEMMÄN ON NIITÄ KANSALAISIA, JOTKA TUOTA KEHITYSTÄ (kehitys de facto liittovaltiota kohti) VASTUSTAVAT.

Eurobarometrin tulos paljastaa osaltaan syyn siihen, että "Euroopan perustuslakisopimus" hyväksyttiin (joulukuussa 2006) Eduskunnassa 'sammutetuin lyhdyin', kansalaisia kuulematta. Poliittinen valtaeliitimme pelkäsi kansan ääntä, kansan tuomiota. Mikäli "Euroopan perustuslakisopimus" olisi tuotu kansanäänestykseen, kansa olisi mitä todennäköisimmin ilmaissut kielteisen kantansa sopimuksen hyväksymiseen.

Poliittisen valtaeliittimme suunnaton röyhkeys ja kansalaisten mielipiteistä piittaamattomuus on tullut räikeällä tavalla todistetuksi.

Maaliskuun 2007 eduskuntavaaleissa kansalaisilla on tilaisuus valita Eduskuntaan sellaiset edustajat, joille aito demokratia sekä Suomen valtiollinen itsenäisyys ja täysivaltaisuus ovat tärkeitä arvoja myös käytännössä.