Turun Eläinhoitolaa ei saa lopettaa!

Jari Suominen
Turku

/ #22 Anja Vitakari

30.05.2008 08:31

Kiitos toiminnastasi heikompien ihmisten puolesta.
Kuitenkin:se, että erottelet ihmiset vuohiin ja lampaisiin osoittaa itserakkautta , josta jo aiemmin puhuin.Itse kuulut varmaankin niihin hyviin ihmisiin jotka eivät ole petoja?Vika löytyy ryhmässä muut.Ehkä ajattelet myös, että on ihmisen oma vika jos ei halua saalistaa itselleen kaikkea vaan jakaa muiden kanssa?Yksioikoinen maailmankuvasi on juuri sellainen kuin on niillä , jotka tekevät hyväntekeväisyyttä ja ylentävät itseään muiden kustannuksella.
Ihminen on peto.Se koskee kaikkia ihmisiä.Kuitenkin ihmisellä on myös järki ja moraali jotka antavat mahdollisuuden toimia toisellakin tavalla:suojellen heikkoja.
Arvosteluni kohdistuu itserakkauteen- ei persoonallisiin piirteisiin.Itserakkaus on meillä kaikilla ja sitä pitää olla, mutta sen varaan ei saa rakentaa koko elämäänsä.Tulemme toimeen vain yhdessä.Kukaan meistä ei pärjää yksinään.
Kyse on arvoista.Myös ihmiset tarvitsevat suojelua kuten muutkin eläimet.On ristiriitaista että kannatat vahvemman oikeutta ihmisten suhteen, mutta puolustat heikkoja kun kyseeseen tulevat eläimet.