Dieselvero pois

Tuomas Lehtonen

/ #4 Diesel-vero pois, muttei diesel-autoilta - vaan sähköautoilta

02.06.2008 18:19

Mukavaa kun ihmiset "ajattelevat ympäristöä". Voi kuinka ihanaa, kun saataisiin kadut täyteen diesel-autoja ja kaupunkien keskustat käytännössä hengitys-kelvottomiksi. Diesel-autot päästävät kohtuuttomasti pienhiukkasia ympäristöön verrattuna bensiiniautoon. Ja tähän ei ole tulossa parannusta ihan heti, sillä diesel-"katalysaattori" on lapsen kengissä ja maksaa timantteja verrattuna bensa-auton vastaavaan. Ja ne, jotka diesel-veron poistolla loppu kädessä ajattelee kuitenkin vain omia lompakoitaan - ei TAKUULLA osta tuota katalysaattoria uuteen diesel-autoonsa, sillä se on lisävaruste ja nostaisi auton ostohintaa (ja paljon). Syön housuni jos niin joku "erehtyy" tekemään.

Joo-o, hiilidioksidi, tuo muotisana, kyllä sen päästöt ovat pienemmät diesel-autolla, mutta se, että sitä tulee VAIN VÄHÄN VÄHEMMÄN kuin kilpailevasta pakoputkesta - ei ole mikään ratkaisu tämän pallon pelastamiseen.

Tarjolla olisi ihan oikeitakin ratkaisuja. Ladattavat hybridit sekä sähköautot. Joten allekirjoita mieluummin tämä adressi: "Sähköautot vapautettava diesel-verosta"