Turun Eläinhoitolaa ei saa lopettaa!

Leena Nieminen
Jyväskylä

/ #28 Uskallan olla vain eläinten puolesta!

03.06.2008 21:05

Jaksan aina vain ihmetellä, miksi joillekin eläinten puolustaminen on niin punainen vaate, että siihen täytyy vetää heti ihmisrodun raajarikot, alkoholistit, sairaat lapset, vangit, huumeiden käyttäjät, vanhukset etc. loputtomiin. Eläinten hyvinvoinin ei pitäisi olla keneltäkään pois, vaan jokaiselle luulisi olevan selviä, että sivistysvaltion mittari on, miten se kohtelee kaikkein alistetummassa asemassa olevia jäseniään eli eläimiä.

Surullisen kuuluisan Laukaan tapauksen jälkeen, jossa aikuiset miehet vetivät narulla autoon sidottua koiraa perässään kunnes eläin kuoli hyvin tuskallisesti, tein päätöksen: Minä tuen vain eläinsuojelua!

Lapsille, vanhuksille, alkoholisteille, vangeille löytyy aina puolestapuhujansa ja niitä löytyy minun mielestäni ihan riittävästi ja välillä liiankin kanssa, koskapa edellä mainitussa Laukaan tapauksessa sakot eivät meinanneet mitään, koska ei ollut mistä ottaa ja ehdoto´nta vankeutta ei tullut, puhumattakaan siitä, että OLISI PITÄNYT TUOMITA ELINIKÄINEN ELÄINTENPITOKIELTO. Tein asiasta aikanaan eduskuntaan lakialoitteen, jossa tuotiin esiin, että jokaisesta eläinrääkkäystapauksesta on tuomittava ehdoton eläintenpitokielto loppuelämäksi. Kaupasta saa leikkikoiria, vetäkööt niitä autojensa perässä.

Koska keskittäminen kannattaa, sanoin hyvästit monelle hyvälle järjestölle ja päätin panostaa vain eläinsuojeluun ja perässäni on tullut monia. Nyt pyöreät synttäritkin vietetään niin, että kutsussa lukee: Kiitos ei lahjoja! Ja sitten on vain paikallisen eläinsuojelujärjestön tilinumero siinä. Joku tukee jotian muuta, minä tuen eläinsuojelutyötä, siksi laitoin nimeni adressiin Turun eläinhoitolan puolesta.

PS. Ja jos joku nyt sanoo, että mitä tuo nainen Jyväskylästä tähän sekaantuu, niin voisin vastata vaikkapa, että juuret Turussa ja siellä paljon serkkuja ja yksi ihana täti, mutta vastaankin, että mikään eläinsuojeluasia ei tunne minkään valtakunnan rajoja!