Vetoomus Maria Kirbasovan puolesta

Pedersöre

/ #1 Karkoitus sotii lakia vastaan,

07.06.2008 11:06

Ruotsal. Olaus Petri kirjoittaa kirjassaan ohjeita tuomarille.

"Sellainen laki, joka ei tunne oikeutta ja kohtuutta ei ole mikään lakikaan" ...

Jo keskiajalla elänyt ruotsalainen teologi ja lainlaatija Oalus Petri rakenisi suomalaisellekin lainlaatimiselle ja tuomarivallalle peruspilarit. Tämä Olaus Petrin lause löytyy vieläkin jokaisesta Suomen lakikirjasta heti ensimmäiseltä sivulta.

Joten viranomaiset ovat toimineet lakia vastaan tekemällä päätöksen joka sotii oikeutta ja kohtuutta vastaan. Lainvalvojat eivät näytä tietävän tätä eikä sitä, että laintulkinnassa ei ole kiellttyä käyttää omaa järkeään. Laki ei ole pikkutarkka sääntö, vaan vain suuntaa antava osviitta tuomarille. Siis kukaan ei vaadi päättäjiä tällaisessa asiassa noudattamaan pikkutarkasti ja pilkullee lakia ja säädäksiä, jos terve järki sanoo toisin.

Tällaisia samanlaisia tapauksia oli mm. veljesten (Aleksi ja Jaakko ja Campoyn pojat) palautus lasten isän kotimaahan (U.S.A:han). Viranomaiset toimivatsilloin jopa Haagin sopimusta ja YK:n lastenoikeuksia ja Suomen perustuslakia vastaan.

Silloin ei oikeuskansleri auttanut, eikä presidentti ... entä nyt? Vieläkö sama laittomuus ja virkamiesten hirmuvalta saa jatkua Suomessa.

Anon kaikkia niitä, jotka ovat tämän ihanan, jalon ja urhean mummelin lähistöllä tekemään sen mitä on tehtävissä (lukekaa rivien välistä). Toivotaan että kohtuutta aletaan tässäkin tapauksessa noudattamaan ja mummeli saa oleskeluluvan. Tämä "temppu" on ainoa keino estää karkotus. Jos hänet karkotetaan hän ei saa enää viisumia Suomeen.