OIKEUTTA KURHELAN PERHEELLE

/ #43 Re: Perheen isä toimi maltillisesti

29.01.2014 16:26

#41: Sari - Perheen isä toimi maltillisesti

"Laki kuitenkin kieltää sosiaalityöntekijöitä hakureisullaan tarttumasta lapseen kiinni ilman lapsen omaa tahtoa. Videolla näkyy, ettei tuo kiinnitarttuminen ollut lievää, vaan kipua tuottavaa ranteen ja nyrkin puristamista (huomatkaa verenkierron estyminen lapsen käsissä ja kipua ilmaiseva huuto) sekä raahaamista eteenpäin siten, että lapsen polvet viiltävät kipeästi maata pitkin."

En näe tuossa niin voimakasta otetta, kun kuvaat tekstissäsi. Toisaalta lapsi huusi jo ennen kuin häneen tartuttiin, missä vaiheessa huuto muuttui kipua ilmaisevaksi.

En sano, että sosialityöntekijöiden käytös oli oikein, en. En silti ymmärrä edelleenkään miten tämä auttaa näitä lapsia. En sitäkään miksei isä tai äiti vienyt lasta autoon. Näin vain saatiin lisää rajoituksia niiden omien lasten tapaamisille.

"Perhe ei julkaissut videoita heti, sillä perhe asiallisena ja kärsivällisenä yritti kauniilla yhteistyöllä ensin. Se ei tuottanut tuloksena muuta kuin suurempaa tuskaa perheelle. Tämä perhe ei suinkaan ole ainoa, joka suomessa on joutunut ja joutuu kärsimään laittomasta tunkeutumisesta perheen yksityiselle reviirille silloin, kun mitään lastensuojeluun viittaavaa huolta ei ole oikeasti esittää."

Eli toisin sanoen kyseessä on kosto johtavaa sosiaalityöntekijää kohtaan.

Minulle kertoo paljon se, että 9-vuotiaat karkaavat. He haluavat kotiin. Myös sen, että vanhemmat tietävät niitä taas pian haettavan, eivät itse palauta lapsia, eivätkä puhu heitä sosiaalityöntekijöiden matkaan. Viivyttelevät vain väistämätöntä, ja saavat lisää pahaa mieltä.

Voit kokea minut ilkeänä arvostelijana. Olen kokenut saman tilanteen kuin tämä perhe. Jotain varmasti kertoo se, että lapseni kotiutettiin lyhyellä aikavälillä. Tähän aikaväliin mahtuivat niin oikeudenkäynnit, kuin loputtomat valitukset ja itkuiset kotilomat. Missään tapauksessa en olisi kuitenkaan julkaissut lapsieni videoita netissä.