Vetoomus Maria Kirbasovan puolesta

09.06.2008 21:21

Julkaistu: 14:53

helsingin sanomat

Helsingin hallinto-oikeus päättänee huomenna, keskeytetäänkö Sotilaiden äidit -järjestön perustajajäsenen Maria Kirbasovan käännytys Suomesta Venäjälle.

Uuden, sunnuntaina laaditun lääkärintodistuksen mukaan Kirbasova on silminnähden niin huonossa kunnossa, että matkustaminen aiheuttaisi hänelle vaaraa.

Maahanmuuttovirasto on aiemmin hylännyt Kirbasovan oleskelulupa-anomuksen. Kirbasovan avustajan mukaan jatkossa on tarkoitus laatia uusi oleskelulupa-anomus, mutta nyt käännytyksen keskeyttäminen on ensisijainen asia.

Muuten poliisi käännyttää Kirbasovan maasta todennäköisesti vielä tämän viikon aikana.

Vakavasti sairas Kirbasova on asunut viime syksystä lähtien Suomessa tyttärensä luona. Tytär on Suomen kansalainen, kuten myös hänen miehensä ja kaksi poikaansa. Perhe on tähän asti kustantanut itse Kirbasovan hoidon ja on edelleenkin valmis tarjoamaan hänelle apua ja hoitoa omalla kustannuksellaan.

Kirbasova on työskennellyt Venäjällä nuorten sotilaiden sekä Tšetšenian sodan uhrien hyväksi. Lapsena hänet karkotettiin kalmukkikansan mukana Siperiaan. Yle uutiset kertoi perjantaina Kirbasovan käännytyksestä. Hänen kohtalonsa on herättänyt laajasti suomalaisten myötätuntoa.

--------------------------------------------------------------

Edelleen tarvitaan toimintaa ja esirukousta Marian puolesta!

Matteus 6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Jesaja 45:15. Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.

Sakarja 7:10 leskeä, orpoa, muukalaista ja kurjaa älkää sortako

Suomi24: