Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Viraston johtajan viran hoito
Varhaiskasvatus- ja perusopetuslautakunta 20.1.2014 § 4
Viraston johtaja Harry Swanljung, harry.swanljung(at)vaasa.fi, puh. 325 3100

Viraston johtaja Harry Swanljung jää eläkkeelle 1.2.2014. Mikäli kaupunginvaltuusto aikanaan hyväksyy tämän kokouksen esityslistalla olevan johtosääntömuutoksen, vi-raston johtajan virka tulee poistumaan. Siihen saakka kunnes johtosäännön muutos on saanut lainvoiman, on viraston johtajan virkaa kuitenkin hoidettava. Voimassa olevan johtosäännön mukaan lautakunnalla on oikeus päättää viran hoidattamisesta korkein-taan kuuden kuukauden ajaksi.

Toimialajohtajan kanssa on keskusteltu siitä, että nykyinen johtosäännön mukainen viraston johtajan sijainen, ruotsinkielinen koulutoimenjohtaja Birgitta Höglund mää-rättäisiin oman virkansa ohessa hoitamaan viraston johtajan virkaa siihen saakka, kun-nes johtosäännön muutos on saanut lainvoiman, ja hän on antanut tähän suostumuk-sensa.

Viraston johtaja HS

Määrätään koulutoimenjohtaja Birgitta Höglund oman virkansa ohessa hoitamaan kasvatus- ja opetusviraston viraston johtajan virkaa 1.2.2014 alkaen siihen saakka, kunnes varhaiskasvatus- ja perusopetuslautakunnan mahdollisen johtosäännön muutos on saanut lainvoiman, kuitenkin korkeintaan 31.7.2014 saakka.

Päätös Merkittiin pöytäkirjaan että Birgitta Höglund poistui ennen tämän asian käsittelyä.

Esitys hyväksyttiin.

Vihdoinkin, päästiin hänestä eroon!