Australian maahanmuuttopoliittinen linja Suomeenkin

/ #43 Re: Aderssi on erittäin ajankohtainen

06.02.2014 13:03

#7: Arja Kangas - Aderssi on erittäin ajankohtainen

Kävelevät täällä sossun rahoilla elävät suomalaisetkin uusissa vaatteissa, kas kun et heistä valita. Ulkomaalaiset on ihmisiä siinä missä suomalaisetkin, kyllä heillä on oikeus vaatteita käyttää. Lainsäädännön aukot eivät ole ulkomaalaisten tekemiä eikä heitä pidä niistä syyttää. Minun tuntemani maahanmuuttajat kävelevät vaatteissa, jotka ovat itse omalla työllään maksaneet, usein töillä joita hienohelmaiset suomalaiset eivät ilkeä tehdä. Kaikkien maahanmuuttajien leimaaminen sen perusteella, että jotkut käyttävät tukia väärin, on sama kuin leimaisi kaikki suomalaisetkin sossupummeiksi. On täällä paljon kantaväestöä, jota ei työnteko kiinnosta, ja maahanmuuttajat osallistuvat veroillaan heidän elättämiseensä, koskaan en ole kuitenkaan kuullut mamujen tästä valittavan.

Australian malli muuten ihan ok, mutta miksi sotia ja sortoa pakoon lähteneitä ihmisiä pitää vielä lisää kiduttaa jossain aavikolla?