YLEn mediamaksu

Vieras

/ #205

03.07.2011 21:50

Mediamaksu on todellisuudessa piiloveroa, joka erotetaan varsinaisesta verotuksesta lähinnä kahdesta syystä. 1.Perinteinen syy piiloverojen nimeämiseksi jollakin muulla nimellä on pelkästään tilastojen kaunistaminen.Mikäli maksu olisi totuuden mukaisesti nimetty veroksi, se nostaisi osaltaan suomen ja suomalaisten kokonaisveroastetta ja paljastaisi siten entistä räikeämmin sen, kuinka veronmaksajia kupataan nykysuomessa härskimmin kuin Nottinghamin sheriffin aikakautena. 2.Toinen syy on luonnollisesti se, että Yle ei ole oikeutettu perimään veroja, vaikka kuuluukin poliittisen järjestelmämme vapaamatkustajiin. Esimerkiksi Britannian Yleisradioyhtiö BBC tuottaa henkilöstömääräänsä nähden HUOMATTAVASTI pienemmällä budjetilla todella laadukasta ohjelmistoa, sen sijaan Yle käyttää suurimman osan rahoituksestaan kalliiseen byrokratiaan ja ylisuuriin palkkoihin, sekä tehottoman ja lahjattoman organisaationsa pönkittämiseen.