adressi bensiinin korkeaa hintaa vastaan

Janne Kärnä
Kajaani

/ #71

16.07.2008 22:52

"Ostakaa auto, joka kuluttaa vähän bensiiniä, tai vaihtakaa auton polttoaine, johonkin edullisempaan..."

Kaikilla ei välttämättä ole rahaa ostaa jotain uutta hybridi-Toyotaa.

Itsekin ennen asuin vielä tätäkin pienemmässä kylässä, ja siellä oli matkaa kotoa keskustaan 25 kilometriä. Bussiyhteyksistä oli turha uneksia, päivässä niitä kulki 2 molempiin suuntiin. Aamulla ei olisi ensimmäisellä ehtinyt kouluun/töihin ja illalla olisi pitänyt odottaa 3 tuntia että takasi kotiin olisi päässyt. Varmasti löytyy paikkoja joista ei olisi päässyt kulkemaan edes sen vertaa.

Veron poistaminen bensasta ei kuitenkaan ratkaise ongelmaa. Ennemminkin se vain lisää niitä, ajatelkaapa kuinka monta miljoonaa valtio saa joka vuosi pelkästään polttoaineen verosta? Ja ajatelkaapas kuinka kusessa tämä valtio on sen jälkeen jos nekin tulot viedään. Valitettavasti tässä ollaan jo menty siihen että kaikilla on pakko muuttaa kehä-III:n sisäpuolelle että voisi edes uneksia autosta luopumisesta.