Lakimuutos löytöeläinten käyttämisestä koe-eläiminä pysäytettävä

Näpit irti eläimistä

/ #511 Hyvä EU, kiitos vaan tästäkin!

23.02.2014 22:33

Ei niin kauan sitten allekirjoitin kansainvälisen addressin Beagle-koirien puolesta, koska sattumoisin (lue: kauan ja harkitusti) tämä kyseinen koirarotu on edelleen Englannin yleisin koirarotu/eläin, jota käytetään eläinkokeisiin.
Ei tarpeeksi irvokasta, että Beaglet ovat iät ja ajat olleet Englannissa suosittuja koe-eläimiä, mutta sitä on nimenomaisesti kasvatettu koe-eläimeksi. Kyllä, Englannissa on olemassa kenneleitä, jotka suoltavat Beaglejä koe-eläimiksi. Kai se on kannattava bisnes molemmille osapuolille, paitsi ei Beagleille.

Yleisesti ottaen koiria kasvatetaan seurakoiriksi tai muuhun tarkoitukseen perimänsä/luonteensa mukaisesti, mutta Englannin Beagle-parat ovat olleet kovan kohtalon uhreja todella kauan, ja vasta viime syksynä sen puolesta oli tehty adressi, johon tarvittiin muistaakseni vain 50 000 allekirjoitusta.

Mielestäni on täysin käsittämätöntä, että EU:sta ei ole eläimille (jos ei ihmisillekään) mitään hyötyä ja apua.
Tämäkin, joidenkin valopäiden suuressa viisaudessa kyhäämä laki, että löytöeläimet päätyisivät koe-eläimiksi on järkyttävä esimerkki siitä, että ihminen ei kehity eteenpäin vaan taaksepäin, ja että EU-maissa voidaan edelleen kohdella eläimiä äärimmäisen huonosti.
Ei ainoastaan Beagleja Englannissa, teuraseläimiä yleisesti ja erityisesti kuljetuksen aikana monessakin EU-maassa tai lihakarjaa kaikkinensa saa pitää ahtaissa oloissa, jopa päällekäin, jos tilat ei riitä, sillä myös "Espanjan koirien" ystävät tietävät miten paljon Espanjassa hylätään metsästyksen jälkeen galgoja ja podenco-rotuisia koiria. On käsittämätöntä, että EU-maassa, tässä tapauksessa Espanjassa saa hylätä ja kiduttaa koiria, kun perinteet niin vaativat.

Miksi ei koiria, jos härkiäkin...

Nyt pitäisi vielä sulattaa sekin asia, että löytöeläimet joutuisivat kärsimään loppuelämänsä eläinkokeiden takia.
Onko EU:n laajentumisen myötä tullut eläimille mitään hyvää?
En ole huomannut ja nyt taas on puuhattu tällaista uutta säätöä lisätä eläinten kärsimyksiä.

Ei eläinten käyttäminen eläinkokeissa ole innovatiivista, luovaa tai uutta. Aikoja sitten on jo kehitetty muita vaihtoehtoja, mutta niitä ei käytetä.
Eikö ihmisen julmuudelle ja älyttömyydelle ole mitään rajaa?

Saisi minun puolestani upota koko EU, ja käyttää harvinaisen typerän, turhan ja kalliin instituution pyörittämiseen tarvittavat rahat yleiseen ja yhteiseen hyvään eikä pahaan.