Lapsille korkeatasoisemmat kouluruoat

Oulu

/ #61

30.07.2008 01:21

Juuri näistä "kumiperunoista". Siis nämähän poimitaan maasta jossain lapissa, mistä ne kuljetetaan Helsingin tienoille kuorittavaksi ja sieltä takaisin pohjoiseen kouluruokailuihin. Siis onko tässä nyt jotain ideaa? Minun ainakin käskettiin kouluun mennessä opetella kuorimaan perunoita eikä vieläkään tätä olla koulussa tarvittu vaikka 11 päivä aloitan 9 luokan. Eikä mm koulun lihapullia tarvitsisi lilluttaa rasvassa. Olisi kiva jos kehtaisivat edes kaataa sen rasvan pois ennen kuin oppilaille tarjotaan. Ja ruokalan työntekijät saisivat käyttää hiusverkkoja ja kumikäsineitä. Monta kertaa on ruoasta löytynyt hius tai jopa kynsi. Voin sanoa että siinä meni ruokahalu. Salaattikaan ei tarvitsisi olla mitään ihmesekoituksia. Nuorille riittää jos pöydässä on kurkkua, tomaattia, porkkanaraastetta ja salaattia. Siitä saa tehdä oman sekoituksen. Ja olisi myös mukava jos kouluun saataisiin vaikkapa suolasirottimia. Perunat eivät maistu kovinkaan hyville jos niissä ei ole ollenkaan suolaa. Minä en koulussa syö yleensä ellei ole jotain normaalimpaa ruokaa esim puuroa. Pelkästään kouluruoan haju saa minut yökkimään. Näinpä päivälliseni jää USEIN näkkileiväksi ja lasilliseksi vettä. Koulun jälkeen mennäänkin ärrälle ostamaan karkkia. Että tämäkö on sitten hyvää kouluruokailua?