Mopot 60km/h

Espoo

/ #337

02.08.2008 14:45

Suomessa ei mopon saamikseksi tarvitse kuin vastata oikein kysymyksiin joissa kysytään pitääkö kypärän hihnan olla kiinni ajon aikana.

Jos mopolla pystyisi ajaa kovempaa kuin 50kmph (taajaman yleisrajoitus) pitäisi sen päästä yhtä kovaa kuin muut ajoneuvot.

Mopoilla ei saa ajaa muualla kuin taajamassa, joissain tapauksissa rajoitus saattaa tietysti olla 60 tai 70 mutta olen huomannut että niiden reunoilla on kävelyteitä, jotka on sallittu mopoille. Mikseivät mopoilijat sitten käytä niitä kävelyteitä. Jos on pakko ajaa yli 50kmph alueella niin se tehdään tien oikeassa reunassa niin kuin mopotestissä sanotaan.

Odottakaa vaikka 1 vuosi ja ostakaa kevytmoottoripyörä, sen saamiseksi täytyy saada kunnon ajo-opetusta ja liikenne teoriaa.

Jos mopoilla saisi ajaa kovempaa kuin 50kmph, pitäisi mopoilijoillakin olla saman verran teoriaa ja ajo tunteja kuin kevarin hankkivilla.

Poliisien kanssa olen kyllä eri mieltä, niillä paskiaisilla ei kyllä näytä olevan mitään muuta tekemistä kuin sakottaa mopoilijoita.
Saisivat mun puolesta ottaa kiinni vaikka oikeita rikollisia hah.