Asumisen Hinta Alas AHA !

JL

/ #97 Re: Asuminen liian kallista kaikille!

23.07.2011 10:40

#96: Juha Väätäinen - Asuminen liian kallista kaikille!

Suomessa politiikka on pilalle lobattu karsina, jossa ajatellaan vain muiden aivoilla ja pääasiassa omaa etua. En tajua alkuunkaan miksi vuokra-asuminen on jotenkin parempi ratkaisu kuin omistaminen?!? No siksi tietenkin että se jolla on varaa omistaa isoja määriä asuntoja saa kupattua superkorkeilla vuokrilla itselleen VIELÄ enemmän rahaa!!

Eilinen 22.7.2011 YLE Teemalta tullut lamadokumentti ja siinä esiintynyt kiinteistösijoittaja nosti runsaasti verenpainetta. Kaveri avoimesti tunnusti että oli ostanut tuhansia neliöitä ennen romahdusta superylihinnoiteltuja asuntoja pilkkahintaan pankkien huutokaupoista ja muutaman kuukauden jälkeen myynyt niitä liki tuplahintaan. Voi niitä raukkoja jotka maksoivat asuntovelkojaan vielä vuosia ja vuosia sen jälkeen kun tämä kiinteistösijoittaja oli ostanut alihinnoitellut asunnot pankkien huutokaupoista... Tästä kun LAINSÄÄTÄJÄT vetäisi OIKEAT johtopäätökset niin huomaisivat sellaisen asian että SILLOINKIN taisi käydä niin että kaverit hoitivat kavereilleen tavallisen ihmisen kustannuksella NIIN paljon rahaa ettei mitään rajaa ja korottivat taas asuntojen hintaa sillä että harvat ja valitut jälleen kerran pääsivät käärimään hyvät voitot pienillä veroilla.

Kiinteistövero pois AsOy:lta. Kiinteistöveron voisi korvata vuoraajaverolla joka koskisi kaikkia kohteita jotka ovat vuokralla ja joissa omistaja ei itse asu tai omistaja on muu kuin luonnollinen henkilö.

Tuottokatto asunnoista tuleville vuokratuloille. Tällä kannustettaisiin omistamiseen ja koska kaikki eivät pysty asuntoa ostamaan, tällä voitaisiin säädellä vuokria niin että asumisen hinta olisi edes tolkullinen.

Kirjanpitolainsäädäntö yksinkertaisemmaksi tavallisessa AsOy:ssa. Tällä keinoin voitaisiin alentaa julmetun korkeiksi karanneita isännöintikuluja. En ymmärrä miten voi olla mahdollista että isännöintikulut ovat suunnilleen yhtä korkeat kuin huoltoyhtiökustannukset vaikka keskivero isännöitsijän työpanoksen per asoy lasketaan tunneissa per kk. Kirjanpito tavallisessa asoy:ssa on kuitenkin todella yksinkertainen ja siitä ei tarvitsisi oikeasti suurta numeroa tehdä ja jos tuota yritettäisiin väärinkäyttää niin siitähän voisi LAINSÄÄTÄJÄT säätää lain joka langettaisi todella raskaan rangaistuksen (20 vuotta linnaa toimisi tuhtina pelotteena)