kansanedustajien palkan pienennys !!!

Vieras

/ #168 Kannatan!!!!

27.03.2014 12:22

Tämän palkkioiden korotuksen syyhän oli se, että tavoite on saada kansanedustajien palkkioiden kehitys ja taso tasapainoon yleisen ansiokehityksen kanssa. Miksi sitten muilla aloilla palkkoja pääasiassa lasketaan? Saavatko esimerkiksi sairaanhoitajat, siivoojat tai rakennustyömiehet palkkaa, joka on tasapainossa tuon yleisen kehityksen kanssa? Kyllä, kansanedustajat tekevät työtä, jossa tarkkoja työtunteja ei ole ja julkisuudessa ollaan esillä, mutta moni suomalainen tavallinen palkansaaja tekee paljon fyysisempää työtä, jossa sekä palkka on huonompi että fyysisen ja psyykkisen toimintakyvyn heikkenemisellä on suuri riski. 0,4 prosentin korotus ei ole prosentteina iso, mutta kun palkkaa saa sen lähes 7000€ kuussa, tulee siitä suhteellisen iso summa, kun lasketaan korotuksen määrä vuosipalkassa ja kaikki kansanedustajat mukaan. Olen täysin samaa mieltä, että palkkioiden laskemisella työstä oikeasti kiinnostuneet hakisivat siihen, eikä raha olisi enää niin tärkeä tekijä. Nykyisellä palkkiolla voi myös varmasti maksaa taksit itse tai ylipäätään luopua joistakin etuuksista (hyvänä esimerkkinä presidentti Niinistö!). Suuri osa kotikaupunkini opiskelijoistakin kulkee taksilla baarista yliopiston kampukselle ja kaikenlisäksi maksaa siitä, monilla ei ole minkäänlaisia työtuloja! On helppoa luetella kaikenlaisia vaalilupauksia ja mielistellä äänestäjiä, kun tavoitteena on periaatteessa vain päästä eduskuntaan. Sitten kun tavoite on täytetty pääsee itse nauttimaan hyvästä palkasta, loistavista etuuksista ja leikkimään kansalaisten kustannuksella, kun "sokeat" äänestäjät manaa vaalivalintaansa eikä mitään ole enää tehtävissä. Sanavapaus ja kansalaisaloite on hienoja juttuja, mutta jos aloite-ehdotukset ei miellytä eduskunnan kermaperseitä niin minkäs teet.